معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خبر داد دستور قضائی برای پلمپ قلیان سراهای فعال در مازندران

به گزارش طب اصیل ایسنا/مازندران معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از دستور قضائی برای پلمپ قلیان سراهای فعال و تعطیلی بازارهای هفتگی در این استان اطلاع داد.
حسین حسن نژاد در شورای اطلاع رسانی خبرنگاران در جهت اطلاع رسانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که ظهر امروز در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار نمود: اکیپی متشکل از نیروی انتظامی، گردشگری و صمت برای رصد قلیان سراها در استان تشکیل شده و دستور قضائی برای پلمپ قلیان سراهای فعال هم صادر گردیده است.
وی از تعطیلی بازارهای هفتگی مازندران اطلاع داد و خاطرنشان کرد: روند اجرای مصوبات شورا و کار گروه مقابله با کرونا را در استان مطلوب بوده و آگاه سازی جامعه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا امری مهم می باشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بار عمده مقابله، پیشگیری و درمان ویروس کرونا بر عهده علوم پزشکی استان است، تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری بین استانی برای کاهش و مقابله با ویروس کرونا نیازمند مشارکت مردمی است.
کرونا را زودتر از موعد شکست خواهیم داد
حامد روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم با اشاره به اینکه بیماری کرونا را زودتر از موعد شکست خواهیم داد، اظهار داشت: هم اکنون تمامی امکانات مورد نیاز برای خدمات دهی به بیماران در استان مهیا است و باید از انتقال این بیماری پیشگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه هر فرد بیمار می تواند چندین نفر را مبتلا کند، اضافه کرد: باید آمار را به زیر یک نفر کاهش دهیم و این امر مستلزم همکاری همه مردم است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری در استان خاطرنشان کرد: تعطیلی ها برای مسافرت نیست و امن ترین جا برای جلوگیری از این بیماری خانه است.
پیشگیری از ویروس کرونا در چارچوب خبر به مازندران سفر نکنید
عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در ادامه این نشست با اشاره به تولید محتوای رسانه ای در حوزه جلوگیری از ویروس کرونا در چارچوب خبر به مازندران سفر نکنید، اظهار نمود: در این راستا راه اندازی قرارگاه رسانه ای مقابله با بیماری کرونا در استان انجام شد.
وی اضافه کرد: تابحال ۱۳۷ مورد از تولید محتوای رسانه ای در استان رصد و پیگیری شده و عکس نوشته ها و تولیدات محتوایی برای جلوگیری از ویروس کرونا تولید و رصد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: تولید محتوا برای حوزه آگاهی بخشی به مردم برای جلوگیری از ویروس کرونا امری حائز اهمیت می باشد.
زارع تصریح کرد: تعطیلی برنامه های فرهنگی و هنری استان برای دومین هفته متوالی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: تمامی کنسرت ها، جشنواره ها و برنامه های فرهنگی در این هفته مانند هفته گذشته تعطیل شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: فعالیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی هم تعطیل شده است و باید از این تعطیلی ها برای کنترل و قرنطینه بیماری استفاده گردد.