افزایش جهانی تلفات کووید-۱۹ و چالش کشورها برای تجهیز بیمارستان ها

طب اصیل: همزمان با افزایش جهانی تلفات بیماری کووید- ۱۹ آمریکا و کشورهای اروپایی با چالش تجهیزات بیمارستانی و پزشکی برای مقابله با این بیماری مواجه گشته اند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، افزایش شمار قربانیان کروناویروس در کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و انگلیس و همین طور ایالات متحده، مقامات این کشورها را برای آماده کردن تخت های بیمارستانی بیشتر در مناطقی با شیوع بالا و فراهم کردن تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای تامین ایمنی کارکنان بخش سلامت به تقلا انداخت و گرفتار مشکل کرد.
به گفته نخست وزیر ایتالیا، این کشور با بدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم روبروست. با انباشته شدن اجساد قربانیان در بیمارستان ها، کلیساها و سردخانه های ایتالیا و با درخواست کارکنان بخش سلامت برای کمک بیشتر، نشانه ای از موفقیت ایتالیا در مهار رشد شیوع کروناویروس به چشم نمی خورد. شمار جانباختگان ایتالیا از مجموع قربانیان چین هم فراتر رفته است.
در آمریکا هم شرایط عادی نیست و تنها در نیویورک شمار مبتلایات، ۵ درصد آمار جهانی است. آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری های عفونی آمریکا در اظهاراتی اظهار داشت: امیدوارم که ایالات متحده در مبارزه با کروناویروس مسیر مشابه ایتالیا را طی نکند. لازم است اقدامات سختگیرانه ای مانند محدودیت های مسافرتی، بسته شدن مدارس، تعطیلی خیلی از کسب و کارها و رعایت فاصله اجتماعی باید برای مدت زمان بیشتری در کشور ادامه داشته باشد.
شهردار نیویورک نیز اظهار داشت: شرایط فقط رو به بدتر شدن می رود. نیویورک به شدت نیازمند دستگاه های تنفس مصنوعی و سایر تجهیزات و کارکنان پزشکی است. بارها از ارتش آمریکا درخواست کرده ام که برای کمک بسیج شود اما هیچ پاسخی دریافت نکرده ام.
در چندین ایالت آمریکا به ساکنان دستور داده شده که در خانه بمانند.
در انگلیس کارکنان بعضی از بیمارستان ها از کمبود دستگاه های تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، عینک، دستکش و لباس های محافظتی شکایت دارند. حدودا ۴۰۰۰ نفر از کارکنان پزشکی در نامه ای به ساندی تایمز آگهی دادند که پزشکان و پرستاران خدمات بهداشت ملی جان خودرا از دست خواهند داد اگر که تجهیزات بهتری دریافت نکنند.

منبع: