فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس در کلانشهر تهران: سن متوفیان تهرانی ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان کشوراست

به گزارش طب اصیل بنابر اظهارات فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس در کلانشهر تهران، سن متوفیان تهرانی ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان کشوراست.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات ستاد از آغاز شیوع بیماری تابحال از مشارکت و همراهی تمامی ۲۵ دستگاه اجرایی، تقنینی، قضایی و انتظامی با این ستاد قدردانی کرد.
به قول زالی، تهران با عنایت به دارا بودن بالاترین جمعیت ساکن و شناور، اتباع و گروه های مختلف یکی از بخشهای صدمه پذیر است که در این مدت دانشگاه های علوم پزشکی پایتخت دست به دست هم داده ودر حوزه درمان و بهداشت حماسه آفریدند و ۱۲۸ بیمارستان در تهران به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداختند که بخش عمده ای از آنها دولتی بودند.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تلاشهای کادر درمان در مداوای بیماران کرونایی، سن متوفیان تهرانی را ۱۰ سال بالاتر از میانگین سنی متوفیان در کل کشور برشمرد و آنرا مرهون زحمات و تلاش کادر درمانی دانست و از آنان قدردانی کرد.
وی با اشاره به تلاش بخش بهداشت و فعالیت ۵۹ مرکز جامع خدمات سلامت ۱۶ یا ۲۴ ساعته از غربالگری ۸۰ درصد از جمعیت تهران اطلاع داد که با تلاش حوزه بهداشت سه دانشگاه و بسیج و شهرداری انجام شده است.
زالی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری خوب شهروندان تهرانی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اشاره نمود و بر لزوم تداوم اجرای این طرح و نظارت نیروی انتظامی بر آن تصریح کرد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: کرونا صرفاً یک مبحث بیولوژیک نیست بلکه یک مسئله اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی است که تمامی دستگاهها و سازمانها باید برای رفع این معضل مشارکت و همکاری کنند.
وی شکل گیری همبستگی اجتماعی در جامعه با مشارکت گروه های مختلف جهادی، مردمی، نیروهای مسلح و سایر اقشار و گروهها را بی نظیر برشمرد و از زحمات سپاه در ابعاد حمایتی گروههای صدمه پذیر قدردانی نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، زالی در خاتمه سخنان خود از حمایت ها و اقدامات ارزشمند بنیاد مستضعفان از آغاز انتشار کرونا در ابعاد مختلف قدردانی کرد که تأمین وعده های غذایی، آمبولانس، تأمین مواد ضدعفونی کننده، تهیه مراکز اقامت و استراحت برای کادر درمانی، تأمین ماسک N۹۵و اقلام بهداشتی و حفاظتی برای پرسنل بیمارستان، اعطای بسته های حمایتی و معیشتی به اقشار مختلف، اعطای وام قرض الحسنه به گروه های مختلف همچون این اقدامات ارزشمند بود.