سازمان جهانی بهداشت: موج اول انتشار کرونا آخر نگرفته است

به گزارش طب اصیل با افزایش موارد مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ در برزیل و هند سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخطار داد که موج اول بیماری آخر نگرفته است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در صورتی که برزیل و هند با افزایش موارد مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ مواجهند یک کارشناس ارشد بهداشت اخطار داد: جهان هنوز در میانه روند شیوع بیماری قرار دارد که این وضعیت امیدها را برای بازگشایی فعالیتهای اقتصادی در جهان و آغاز مجدد سفرهای بین المللی کمرنگ کرده است.
دکتر “مایک رایان” مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: حالا در موج دوم بیماری قرار نداریم. هم اکنون جهان در میانه موج اول بیماری قرار دارد.
مایک رایان با اشاره به آمریکای جنوبی، جنوب آسیا و دیگر نقاط جهان اضافه کرد: حالا در مرحله ای قرار داریم که بیماری در حال پیشروی است.
هند با جمعیت بیشتر از ۱.۳ میلیارد نفری برای هفتمین روز متوالی با افزایش روزانه موارد مبتلا شدن مواجه بوده است. در روز سه شنبه ۶۵۳۵ مورد جدید مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ در این کشور گزارش شده است.
این ویروس در بعضی از فقیرترین و پرجمعیت ترین مناطق هند بیشترین صدمه را به دنبال داشته است که تاکید کننده چالش های پیش روی مقامات این کشور در کوشش برای مهار ویروسی است که هنوز هیچ واکسن یا درمانی برای آن عرضه نشده است.
در برزیل هم سازمان جهانی بهداشت اخطار داد که قبل از آغاز مجدد فعالیتهای اقتصادی، مقامات باید آزمایش ها و تست های کافی را برای کنترل انتشار ویروس انجام دهند.
به گزارش ژاپن تودی، مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: روند شدید انتقال بیماری به این مفهوم است که اقدامات مربوط به محدودیت تردد به رغم خسارت های اقتصادی باید ادامه داشته باشد.