یافته های پژوهشی نشان می دهد؛ آنتی بادی لاما سلاحی قوی در مقابله با کووید ۱۹

محققان عنوان می کنند آنتی بادی قدرتمند کروناویروس به دست آمده از لاما می تواند به صورت داروی استنشاقی در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ استفاده گردد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، آنتی بادی ویژه لاما معروف به نانوبادی به مراتب کوچک تر از آنتی بادی انسانی است و در خنثی سازی کروناویروس به مراتب مؤثرتر است.
محققان دانشگاه پیتزبرگ آمریکا، لاما را به کروناویروس آلوده کردند و بعد از حدود دو ماه سیستم ایمنی بدن حیوان نانوبادی های ضد ویروس تولید کرد.
«یی شیء»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما نانوبادی های در خون این حیوان شناسایی کردیم که رابطه قوی ای با کروناویروس دارد.»
سپس محققان نانوبادی ها را در معرض کروناویروس زنده قرار دادند و دریافتند این نانوبادی می تواند ویروس را در میلیون ها سلول آلوده به عفونت خنثی سازد.
محققان معتقدند این نانوبادی ها از مؤثرترین نوع انتی بادی درمانی برای کروناویروس بوده و صدها هزار بار مؤثرتر از آنتی بادی های انسانی است.
به گفته محققان، این نانوبادی می تواند به صورت استنشاقی استفاده گردد و به طورمستقیم وارد ریه ها شود. از آنجائیکه کروناویروس یک ویروس تنفسی است، نانوبادی می تواند آنرا در سیستم تنفسی پیدا کرده و به آن بچسبد و مانع از صدمه این ویروس به ریه ها شود.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه تاکید دارند.

منبع: