نصب نخستین باجه مهار خونریزی در انگلیس

به گزارش طب اصیل برای نخستین بار در انگلیس در یکی از خیابان های بیرمنگام که محل وقوع چاقوکشی مرگباری بوده، باجه تجهیزات مهار خونریزی نصب شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، این باجه برای مهار خونریزی های شدید تا رسیدن خدمه درمانی به محل، طراحی شده است.
بسته قابل حمل مخصوص مهار خونریزی، حاوی همان تجهیزات کمکی اضطراری موجود در آمبولانس ها و راهنمای کامل استفاده از آن است.
این تجهیزات متعلق به شرکت مهندسی “ترتل” و با همکاری بنیاد “دنیل بیرد” طراحی شده است. بنیاد “دنیل بیرد” را “لین بیرد” تاسیس کرده و او زنی است که پسر ۲۶ ساله اش مقابل کافه ای در بیرمنگام در سال ۲۰۱۷ میلادی کشته شد.
بیرد گفته که این باجه حاوی بسته ای از لوازم ضروری برای نجات جان انسان ها است و ابراز امیدواری کرد که آنرا در سرتاسر کشور نصب کنند.
این باجه مهار خونریزی از راه رمزی که مؤسسه های خدمات اضطراری در اختیار مردم می گذارند، ۲۴ ساعته در دسترس همگان خواهد بود و حاوی پارچه های زخم بندی، دستکش، شریان بند، و زخم بند سینه است.
آنتونی مارش، مدیرعامل فوریت های پزشکی وست میدلندز، اظهار داشت: سال قبل که لین را دیدم، عزمش را جزم کرده بود کاری کند تا بلایی که سر خودش آمده است، سر مادران دیگر نیاید و خیلی استقبال کردم. من کاملا از این اقدامش حمایت می کنم. افزایش شمار این بسته های مهار خونریزی جان بسیاری را نجات خواهد داد. چنان که در موارد سکته قلبی می بینیم، هر ثانیه ارزشی حیاتی دارد. پس هرچه بسته های مهار خونریزی بیشتری در خیابان های مرکز شهرمان نصب نماییم بهتر است.»
به نوشته روزنامه ایندپیندنت – چاپ انگلیس، مایک داوسون، مدیر شرکت مهندسی ترتل هم در اینباره اظهار داشت: ثابت شده است که خونریزی ناشی از حوادث و ضربه های ناگهانی بین سه تا پنج دقیقه فرد را می کشد. بنابراین می خواهیم کاری نماییم که این باجه ها و بسته های مهار خونریزی در همه شهرهای بزرگ و کوچک سراسر بریتانیا واقعا در دسترس همگان قرار گیرد.
نصب این باجه همراه با بسته کمک رسانی کامل، ۵۰۰ پوند هزینه دارد.