بررسی روش های درمان کرونا با طب ایرانی در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش های مربوط به کارآزمایی های بالینی برای درمان کرونا با رویکرد طب ایرانی در جلسه امروز این کمیسیون خبرداد.
زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این نشست بنده بعنوان رئیس کمیته طب ایرانی گزارش درباب اثربخشی طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماریها به خصوص بیماری کرونا ارائه دادم. در این گزارش به وضعیت جایگاه طب سنتی در ایران و جهان و جلسات برگزار شدهبا وزیر بهداشت و معاونانش اشاره شد. همین طور وضعیت دانشگاه ها ودانشجویان و حوزه های آموزشی و پژوهشی در رابطه با طب سنتی و ایرانی مورد رسیدگی قرار گرفت. این گزارش پیشنهاداتی جهت ارتقای بحث طب ایرانی در آموزش و پرورش و درمان یاد شده قرار داد.
وی ادامه داد: درباره بحث کرونا و ظرفیت های علمی دنیا و چگونگی مقابله با آن در ایران و دنیا بررسی های صورت گرفت و رئیس دفتر طب ایرانی و معاون او گزارش دقیقی درباره رسیدگی طب ایرانی و جایگاهش در دانشگاه های علوم پزشکی و میزان مقالات چاپ شده ارائه کردند. از شروع مهر ۹۱ تا حالا حدود ۲۳۱۵ مقاله در پایگاه پژوهشی از دانشگاه های طب ایرانی قابل دسترس است.
بگفته شیخی در این نشست کارآزمایی های بالینی در کرونا با رویکرد طب ایرانی نیز مورد رسیدگی قرار گرفت. ۴ طرح پژوهشی ثبت شده و ۱۹ کارآزمایی بالینی رسیدگی وبه اتمام رسیده که بر روی متغییرهای گوناگون تاثیر مثبت داشتند.