بیمارستان طالقانی اهواز به بیمارستان تخصصی چشم تبدیل می شود

طب اصیل: بیمارستان طالقانی اهواز که متعلق به هلال احمر خوزستان است، بعد از واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بیمارستان فوق تخصصی چشم تبدیل می شود.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، استاندار خوزستان عصر امروز ضمن دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور، اشاره کرد: بیمارستان طالقانی (سوانح سوختگی اهواز) به دانشگاه علوم پزشکی اهواز واگذار خواهد شد.
غلامرضا شریعتی با اعلان اینکه هلال احمر در تمامی مشکلات و سختی ها پای کار بوده است، اضافه کرد: همین طور قرار شد که یک اردوگاه ملی برای تجمع و آموزش داوطلبان هلال احمر سراسر کشور در خوزستان ساخته شود.
کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور امروز در سفری یک روزه به خوزستان از پروژه های هلال احمر این استان دیدن کرد و با نماینده ولی فقیه و استاندار دیدار نمود.
بیمارستان طالقانی اهواز، بیمارستانی دولتی– فوق تخصصی در زمینه سوانح و سوختگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مصوبه هیئت وزیران در مالکیت جمعیت هلال احمر حق بهره برداری با حفظ کاربری درمانی به وزارت بهداری وقت واگذار شد.
این بیمارستان بخش های تخصصی، آی. سی. یو سوختگی، سوختگی مردان- سوختگی زنان- جراحی عمومی، سوختگی اطفال، فوق تخصصی، جراحی ترمیمی، عفونی، اتاق عمل، بخش اورژانس و… بخش های پاراکلینیک و درمانگاه آزمایشگاه طبی، رادیولوژی، درمانگاه ترک اعتیاد، درمانگاه اعصاب و روان (روانپزشکی)، درمانگاه پوست، درمانگاه داخلی، درمانگاه سوختگی، درمانگاه فوق تخصصی، جراحی ترمیمی و فیزیوتراپی است.
همچنین از مدتی پیش عمل های پیوند اعضای قطع شده در این بیمارستان انجام شد که این بیمارستان را به یک مرکز جراحی اعضا قطع شده در خوزستان تبدیل نموده است.

منبع: