سازمان جهانی بهداشت: مصونیت جمعی در مقابل کرونا در سال ۲۰۲۱ محقق نمی گردد

به گزارش طب اصیل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخطار داد: مصونیت جمعی در مقابل بیماری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۱ اتفاق نخواهد افتاد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، محققان سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اخطار دادند: انجام واکسیناسیون گسترده نمیتواند باعث مصونیت جمعی امسال شود.
از یک سال پیش و تایید نخستین مورد فوت ناشی از کروناویروس در چین بیشتر از ۹۱ میلیون نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و بیشتر از ۱.۹ میلیون نفر از مبتلایان هم جان خویش را از دست داده اند. چین به نسبت زیادی توانسته ویروس را کنترل کند اما همچنان مواردی از ابتلای بومی در این کشور گزارش شده است.
همینطور موارد مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ در سرتاسر اروپا بخصوص انگلیس که با شیوع سویه جهش یافته کروناویروس مواجه می باشد روند افزایشی خویش را دارد. روسیه روز یکشنبه نخستین مورد از مبتلا شدن به کروناویروس انگلیسی را که به قول محققان از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است، شناسایی کرد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ساینس الرت، یکی از محققان ارشد سازمان جهانی بهداشت اخطار داده است: برای تولید و توزیع میزان کافی از واکسن به منظور پیشگیری از گسترش ویروس به زمان زیادی نیاز است و به نظر نمی رسد در سال ۲۰۲۱ بتوان به سطح مطلوبی از مصونیت جمعی در مقابل ویروس دست پیدا نماییم.

منبع: