آمادگی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر برای همکاری با شرکت های دانش بنیان

به گزارش طب اصیل مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به امضا تفاهم نامه با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، اعلام نمود: با پیگیری هایی که انجام می شود تلاش می شود که هیچ بندی از آن بر روی کاغذ نماند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، علیرضا عسکری در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری مشترک با ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به بازدید از شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: تا پیش از این بازدید از پیشرفت و ارتقا این شرکتها در حوزه دارو و سلامت ناآگاه بودم و این بازدید سبب شد تا با این توانمندی ها آشنا شوم.
وی با اعلان اینکه کشوری با این همه سرمایه و انگیزه لایق بالندگی بیش از اینها است، اظهار نمود: با اقدامات انجام شده جهش مورد تاکید مقام معظم رهبری در این عرصه رخ داده است و سازمان تدارکات پزشکی بعنوان یکی از زیر مجموعه های هلال احمر با اهداف بشردوستانه و خدمت به کشور انواع مسیرهای خدمت رسانی را برای خود تعریف کرده است.
عسکری، یکی از حوزه های فعالیت این سازمان را دارو عنوان نمود و تصریح کرد: این سازمان مسیری را تعریف کرده تا برای آنچه که در شرکت های دانش بنیان تولید می شود با اطمینان بازار بوجود آورد و همکاری با ستاد توسعه زیست فناوری اتفاق مبارکی است که موجب خواهد شد از ساختارهای سنتی خود فاصله بگیریم و مسیر پربارتری را دنبال نماییم.
مدیرعامل سازمان تدارکان پزشکی هلال احمر با اشاره به توانمندی کشور در تولید داروهای مورد نیاز، اشاره کرد: هم اکنون ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و تنها در ۳ درصد داروها وابستگی داریم که این میزان وابستگی ۳۵ درصد هزینه های تامین دارو را به خود مختص کرده است.
وی این امر را هشداری برای کشور دانست و تصریح کرد: اگر به این حوزه توجه نشود بار هیجانی، عاطفی و مالی به مردم تحمیل خواهد شد و این متضاد با تاکیدات مقام معظم رهبری است که بیماران جز رنج بیماری، رنج دیگری را متحمل نشوند.
عسکری عزم این سازمان را بر پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان عنوان نمود و تصریح کرد: ما پیگیر اجرای تفاهم نامه با ستاد زیست فناوری هستیم تا بندی بر روی کاغذ نماند.

منبع: