سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد پیشروی کرونا در کشور با توانی مضاعف

به گزارش طب اصیل سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: کووید-۱۹ این دفعه با توانی مضاعف در حال پیشروی است و مطمئنا در صورت تداوم روند کاهشی در عمل به سفارش های بهداشتی باید منتظر افزایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: نمودار موارد مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ در کلیه استان های کشور، به جز استان خوزستان دارای روند افزایشی شده است. شیب تندتر موارد بستری روزانه در موج جدید بیماری، نسبت به موج های دوم و سوم موضوعی بسیار نگران کننده است که مطمئنا این مورد ناشی از کاهش چشم گیر عمل به سفارش های بهداشتی، سفرهای نورزی، برگزاری مراسم های عروسی و عزا و البته شیوع نسخه جهش یافته انگلیسی در کشور است.

وی اضافه کرد: با عنایت به شیوع گسترده ویروس موتاسیون یافته و قدرت سرایت بسیار بالای آن، کووید-۱۹ این دفعه با توانی مضاعف در حال پیشروی است و مطمئنا در صورت تداوم روند کاهشی در عمل به سفارش های بهداشتی باید منتظر افزایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

لاری افزود: ازاین رو رعایت بیشتر و جدی تر پروتکلهای بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات در شرایط حساس کنونی، بیشتر از هر زمان دیگری دارای اهمیت است. امیدواریم با تداوم و تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم در عمل به سفارش های بهداشتی شاهد توقف روند گسترده شیوع بیماری در کشورمان باشیم.

منبع: