معاون درمان وزارت بهداشت: شرایط گیلان متاسفانه خوب نیست

به گزارش طب اصیل از گیلان معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به وضعیت قرمز استان گیلان اظهار داشت: شرایط گیلان متاسفانه خوب نیست، هم اکنون نزدیک به ۹۰۰ بیمار در بیمارستانهای گیلان بستری هستند که امیدواریم هر چه زودتر این روند متوقف شود.
دکتر قاسم جان بابایی امروز طی سفر یکروزه به استان گیلان، ابتدا با حضور در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت(سانتر کرونا) روند ارائه خدمات درمانی و وضعیت بیماران کووید۱۹ بستری در این مرکز را مورد بررسی قرار داد.
معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید، با اشاره وضعیت رنگ بندی استان ها در بحران کرونا، اظهار نمود: در مورد تغییر رنگ بندی شهرها، همه مردم باید تلاش کنند. چونکه وزارت بهداشت به تنهایی توان مقابله با این بیماری را ندارد. وظیفه اصلی وزارت بهداشت هم اکنون بهبود ظرفیت تخت های آی سی یو در بیمارستان ها و سیستم اکسیژن رسانی برای بیمران کرونایی است.
وی با اشاره به اینکه برای خروج از وضعیت کنونی، همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی نقش موثری دارد، اضافه کرد: اغلب کسانی که مبتلا به کووید۱۹ هستند، یا بر اثر شرکت در مهمانی ها و دید و بازدیدهای خانوادگی عید بوده یا استفاده مسافران از رستوران ها بوده است.
جان بابایی ضمن اشاره به وضعیت قرمز استان گیلان اظهار داشت: شرایط گیلان متاسفانه خوب نیست، هم اکنون نزدیک به نهصد بیمار در بیمارستانهای گیلان بستری هستند که امیدواریم هر چه زودتر، این روند متوقف شود.
وی ادامه داد: مسؤلان حوزه بهداشت و درمان هم در تلاش هستند تا با افزایش ظرفیت تخت ها و تأمین تجهیزات موردنیاز، بتوانند خدمات درمانی مناسب را به مردم ارائه کنند.
جان بابایی با ابراز رضایتمندی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مدیریت بحران کرونا در مراکز درمانی، تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارائه خدمات درمانی، آمادگی کامل دارد و تمام زیرساخت ها را برای کنترل بار کرونا آماده کرده است و از این بابت جای نگرانی نیست.
وی تصریح کرد: با تعطیلی مشاغل و بستن تالارهای عروسی و رستوران ها و….. مشکل حل نمی گردد. بلکه همانطور که در پیک های قبلی با مشارکت خوب مردم، توانستیم بحران کرونا را مدیریت نماییم، هم اکنون هم همراهی بیشتر از پیش مردم برای خروج از وضعیت قرمز و شکستن این موج، بسیار حایز اهمیت است.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در صورت افزایش بیماران یا مرگ و میرها، توسعه زیرساخت ها یا مرگ و میرها، قابل جبران نیست، ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم و رعایت سفارش های بهداشتی، بتوانیم هرچه زودتر این روند را در استان گیلان و در سطح کشور معکوس نماییم و شاهد کاهش بیماران بستری و بار بیماری باشیم.

منبع: