معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛ بستری های کرونائی در بیمارستان های بزرگ متعادل می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ارائه برنامه ای برای متعادل سازی وضعیت بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاهی آگاهی داد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، سید فرشاد علامه، در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ارائه گزارش کلی آمار کووید ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش از شروع همه گیری تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ پرداخت و به فعال سازی تخت های ویژه در بیمارستان های غیردانشگاهی اشاره نمود و اظهار داشت: فعال سازی بیمارستان های غیردانشگاهی سبب کاهش فشار و بارکاری از دوش بیمارستان های دانشگاهی شده است. بر این اساس تعداد مراجعه کلی بیماران کووید ۱۹ (بستری و سرپایی) به بیمارستان های دانشگاهی در حدود ۷۷ درصد است.
وی همین طور به ارائه آمار بستری بیماران در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره نمود و اضافه کرد: در پیک های مختلف بیمارستان ها با فشار کاری و مشکلات عدیده ای مواجه بودند که لازم است از زحمات آنها قدردانی کنم.
علامه اظهار داشت: برمبنای آمار موجود، تعداد بیماران بستری در هر بیمارستان مشخص شده است بدین جهت سناریوهای متفاوتی را تعریف کرده ایم تا فشار از روی بیمارستان های بزرگ برداشته شود و تعادلی در بستری بیماران برقرار شود.