نزدیک شدن آمار قربانیان کرونای فارس به ۴۰۰۰

به گزارش طب اصیل فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام نمود که با اضافه شدن تعداد ۲۴ مرگ ناشی از مبتلا شدن به کرونا در فارس، عدد قربانیان این بیماری از ابتدا تابحال در این استان به ۳۹۹۵ نفر رسیده است.
دکتر سید روح الله حسینی پنجشنبه ۹ اردیبهشت در مورد آخرین آمار انتشار کرونا در فارس، اظهار داشت: از آغاز شیوع این بیماری تاکنون، ۸۲۸ هزار و ۷۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و به شناسایی ۲۳۹ هزار و ۱۵۳بیمار مثبت قطعی منتهی شده است.
او با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۴۰۴ مورد مثبت قطعی هم با انجام ۹۴ هزار و ۱۲۰ مورد تست سریع، در چارچوب طرح حاج قاسم سلیمانی، شناسایی شده است، اظهار داشت: مجموع بیماران شناسایی شده در فارس از ابتدا تابحال به عدد ۲۵۲ هزار و ۵۵۷ نفر رسیده است.
حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که الان در بیمارستان های استان بستری هستند را ۲۲۹۰ نفر اعلام و افزود: از این تعداد، ۳۲۲ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه ۲۲۴ هزار و ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدا تابحال در فارس بهبود پیدا کرده اند، اظهار داشت: امیدوار هستیم با تداوم مشارکت مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی، شاهد کاهش شمار مبتلایان، بیماران بستری و فوتی های کرونا در فارس و کشور باشیم.
حسینی با این سفارش که مردم در ایام تعطیل آخر هفته و ایام ماه مبارک رمضان، بیشتر از خود و اطرافیان مراقبت کرده و از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند، بر رعایت جدی تر اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک و ضدعفونی و شستشوی مرتب دستها هم تصریح کرد.