رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد ارائه نتایج فاز اول تست انسانی واکسن کووپارس به سازمان غذا و دارو طی امروز یا فردا

طب اصیل: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارائه تحلیل نتایج فاز اول تست انسانی واکسن کووپارس به سازمان غذا و دارو طی امروز و فردا آگاهی داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشستی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، درباره نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس انستیتو رازی که با همکاری این دانشگاه انجام می شود، اظهار داشت: این کار ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ شروع شده بود و ۱۳۳ نفری که در دو دُز باید تزریق عضلانی دریافت می کردند به انتها رسید و بخش استنشاقی واکسن هنوز در حال انجام می باشد. تحلیل فاز اول تا اختتام هفته گذشته انجام شد و نتایج تحلیل امروز یا فردا به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد و برمبنای نتایج به دست آمده از فاز اول، کمیته اخلاق سازمان اجازه فاز دوم را خواهد داد و امیدواریم این کار تا اختتام هفته صورت گیرد.
وی اضافه کرد: امیدواریم در صورتیکه نتایج مورد قبول کمیته اخلاق باشد از هفته بعد فاز دوم را شروع نماییم. البته فاز دوم از پیش مجوز انجام داشته اما لازم بود نتایج فاز یک برسد تا بتوانند فاز دوم را شروع کنند. امیدواریم مشکل خاصی نباشد.
کوهپایه زاده افزود: دو گروه ۲۵۰ نفری که از افراد مورد نظر برمبنای داوطلبان انتخاب می شوند و این فاز هم یک ماه و شاید کمی بیشتر زمان ببرد. برمبنای برنامه از پیش تعیبی شده هم فاز اول و دوم حدود ۳ تا ۴ ماه زمان لازم دارد و فاز سوم هم از شروع تیر ماه شروع خواهد شد که اگر فاز اول و دوم نتایج مناسبی داشته باشد شاید بتوان فاز سوم را بر گستره بیشتری از افراد انجام داد.
ادامه دارد

منبع: