جزئیات ممنوعیت سفر در تعطیلات عیدفطر

طب اصیل: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام نمود که مصوبه محدودیت سفر در تعطیلات عیدفطر منع تردد بین دو شهر از یک استان را نیز شامل می شود.
سرهنگ احمد شیرانی در گفت و گو با ایسنا، درباره جزئیات بیشتر از اجرای طرح منع سفر در تعطیلات عید سعید فطر اظهار داشت: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور از ساعت ۱۴ روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت محدودیت سفر در سرتاسر کشور و در میان تمامی شهرها اعمال خواهد شد.
وی با تکیه بر اینکه این محدودیت سفر نه تنها بین استانی بلکه بین شهری هم هست، اظهار داشت: ازاین رو تردد بین دو شهر در یک استان هم در این زمان ممنوع خواهد بود و مشمول جریمه و اعمال قانون خواهد شد.
به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، ناوگان حمل و نقل عمومی کالا، بار و مسافر و وانت بارهایی که در امر جابجایی بار فعالیت دارند از این محدودیت مستثنی هستند.
شیرانی درباره مبلغ جریمه هم اظهار داشت: هدف از اجرای این مصوبه قطع زنجیره انتقال کرونا است ازاین رو ابتدا مبادرت به اطلاع رسانی محدودیت ها به هموطنان شده و در سطح جاده ها هم ماموران پلیس با استقرار خود مبادرت به سفارش کردن به مردم برای پرهیز از سفر خواهند کرد. اما در صورت عدم تمکین به مقررات و اصرار به انجام سفر نسبت به اعمال قانون هم اقدام می شود که این مبلغ در شهرهای گروه قرمز یک میلیون تومان و شهرهای گروه نارنجی و زرد پانصدهزارتومان است.
وی درباره نحوه اعمال قانون هم اظهار داشت: کنترل ترددها در این ایام هم به صورت هوشمند و با استفاده از دوربین های ثبت تخلفات انجام شده و هم با استفاده از تیم های استقراری پلیس و ماموران صورت می گیرد.

منبع: