واکسن های موجود کووید-۱۹ در مقابل انواع سویه های کرونا اثربخش است

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اروپا اظهار داشت: واکسن های موجود کووید-۱۹ از اثربخشی لازم در مقابل انواع سویه های کروناویروس برخوردارست.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، “هانس کلوگ” مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا امروز (پنج شنبه) اظهار نمود: واکسن های کووید-۱۹ که هم اکنون برای مقابله با این بیماری در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار دارد می تواند در مقابل تمامی سویه های کروناویروس مصونیت بوجود آورد.
وی ادامه داد: مسئولان سلامت باید مراقب افزایش موارد مبتلاشدن به این بیماری ناشی از کروناویروس هندی باشند؛ اما واکسیناسیون و اقدامات کنترلی به جلوگیری از شیوع آن کمک می نماید.
مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا اشاره کرد: تمامی ویروسهای کووید-۱۹ که تا حالا ظهور پیدا کرده اند به واکسن های موجود و در دسترس واکنش نشان داده اند.
کشورهای سراسر اروپا توزیع واکسن کروناویروس از چندین شرکت داروسازی مختلف همچون فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون اند جانسون را آغاز نموده اند.
وی اشاره کرد: از زمان شناسایی سویه ای از کروناویروس در هند موسوم به B.۱.۶۱۷ تا حالا دستکم ۲۶ کشور از ۵۳ کشور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت به آن گرفتار شده اند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا با اعلان اینکه ما هنوز در حال کسب اطلاعات در مورد سویه جدید هستیم، اظهار نمود: این سویه می تواند با سرعت کافی گسترش پیدا کند و جایگزین سویه جهش یافته در انگلیس موسوم به B.۱.۱.۷ شود.