تازه ترین آمار همه گیری کرونا در جهان

طب اصیل: شمار مبتلایان به بیماری ˮکووید-۱۹ˮ ناشی از کروناویروس جدید در جهان تا حالا به ۱۷۴ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۷۴۴ هزار و ۲۹ نفر نیز بر اثر مبتلاشدن به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، همین طور بنابر تازه ترین آمارها تا حالا ۱۵۷ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۰۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
آمریکا تا حالا با بیش از ۳۴.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۶۱۲ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۲۸.۹ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۶.۹ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۴۷۳ هزار و هند با بیش از ۳۴۹ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بعد از آنها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده اند. تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک تا حالا بیش از ۲۲۸ هزار و در پرو نیز بیش از ۱۸۶ هزار نفر اعلام شده است.
همین طور انگلیس در میان کشورهای اروپایی با گذشتن از آمار بیش از ۱۲۷ هزار قربانی تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در قاره سبز داشته است. بعلاوه اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده است و در بین کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.
بعد از این کشورها، روسیه بیش از ۱۲۳ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۹ هزار و کلمبیا نیز بیش از ۹۱ هزار فوتی بر اثر مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده اند.
بعلاوه آلمان با بیش از ۸۹ هزار، آرژانتین و ایران با بیش از ۸۱ هزار، اسپانیا با بیش از ۸۰ هزار، لهستان با بیش از ۷۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۶ هزار، اندونزی با بیش از ۵۱ هزار و ۶۰۰، اوکراین با بیش از ۵۱ هزار و ۱۰۰ و ترکیه نیز با بیش از ۴۸ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تا حالا آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۷۸۲ مبتلا، ۶۱۲ هزار و ۳۶۶ قربانی
۲. هند: ۲۸ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۷۵ مبتلا، ۳۴۹ هزار و ۲۲۹ قربانی
۳. برزیل: ۱۶ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۶۲ مبتلا، ۴۷۳ هزار و ۴۹۵ قربانی
۴. فرانسه: پنج میلیون و ۷۱۲ هزار و ۷۵۳ مبتلا، ۱۰۹ هزار و ۹۹۸ قربانی
۵. ترکیه: پنج میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۸۰ مبتلا، ۴۸ هزار و ۱۶۴ قربانی
۶. روسیه: پنج میلیون و ۱۲۶ هزار و ۴۳۷ مبتلا، ۱۲۳ هزار و ۷۸۷ قربانی
۷. انگلیس: چهار میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۹۲ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۸۴۰ قربانی
۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۲۸ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۵۲۳ قربانی
۹.آرژانتین: سه میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۳۹ مبتلا، ۸۱ هزار و ۲۱۴ قربانی
۱۰. آلمان: سه میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۷۹ مبتلا، ۸۹ هزار و ۸۵۱ قربانی
بر طبق آمار فوق هم اکنون در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، هلند، شیلی، کانادا، فیلیپین، عراق، رومانی، سوئد و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع: