۲۸ بیمار کووید۱۹ در شاهرود و میامی شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: ۲۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی شناسایی شدند که از این تعداد ۱۴ تن بستری شدند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته شاهد روند افزایشی موارد مبتلا شدن به ویروس کرونا در شرق استان سمنان هستیم، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ بیمار با علائم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رجوع کردند.
وی از تزریق ۲۵ هزار و ۸۰۷ دوز واکسن کرونا به جمعیت گروه های هدف در شهرستان های شاهرود و میامی اطلاع داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد موارد تزریق شده، هشت هزار و ۸۹۷ تن دوز دوم واکسن را دریافت نمودند.
چمن، موج جدید همه گیری کرونا در کشور را نگران کننده خواند و اظهار داشت: روند همه گیری جدید با اینکه از استانهای جنوبی شروع شد اما به تدریج به سایر مناطق کشور گسترش پیدا کرد و الان هم در همجواری استان سمنان، استانهای مازندران و گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: باید اصول پیشگیری را جدی تر گرفت و هر چه بیشتر با رعایت دقیق تر شیوه نامه های بهداشتی بتوان در خیز جدید وضع موجود را حفظ کرد بلکه شاهد بهبود شرایط باشیم.
وی به گزارش های ستاد ملی کرونا در خصوص کم رنگ شدن و عادی انگاری بعضی از مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به گسترش خیز جدید شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت خیلی از شهرهای کشور از همه مردم در خواست می شود از هر گونه دورهمی و برگزاری مجالس بخصوص در فضاهای سربسته پرهیز کنند.
بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، الان شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ بیمارکووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۷۹۲ تن رسید.
همچنین از روز گذشته(شنبه) تا امروز ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد هزار و ۱۲۰ تن بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۱۸ تن رسید.