معاون درمان وزیر بهداشت: ازتمام ظرفیت های درمانی منطقه سیستان جهت بیماران کرونایی استفاده خواهیم کرد

به گزارش طب اصیل سیستان و بلوچستان معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: درشهرستان زابل از بیمارستان تنفسی سینا جهت درمان بیماران کرونایی با تمام توان استفاده می شود و بیماران در بخش بستری و سرپایی خدمات دریافت می کننداما بااین حال از تمام ظرفیت های درمانی که در این شهرستان وجود دارد استفاده خواهیم کرد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا دکترجان بابایی در مسافرت به زابل در جمع خبرنگاران اضافه کرد: اصل براین است که بیمار کمتر تولید شود چون ظرف مامحدود است و اگرمریض بیشترشود هرجای دنیا هم که باشد امکان دارد کشش نداشته باشد. ولی ازلحاظ بستری مشکلی وجود ندارد و مردم نگران نباشند چون با در اختیار داشتن ظرفیت های بسیار درکشور می توانیم از آنها بهره گیری نماییم.
وی افزود: درکناربیمارستان تنفسی سینای زابل مابیمارستان سل را داریم چون از قدیم این منطقه بخاطر طوفان ها مستعد این بیماری بوده و این بیمارستان به عنوان بیمارستان منطقه ای سل ساخته شد و تجهیزشده و می توانیم از ظرفیت این بیمارستان هم برای بیماران کرونا استفاده نماییم و وارد مدار خدمات به بیماران شود.
وی افزود: بنا داریم تا از بیمارستان حضرت آیت الله سیستانی زابل هم برای بیماران کرونایی استفاده نماییم و تلاش براین است که از تمامی ظرفیت های درمانی در منطقه استفاده گردد ومردم نگران نباشند.
وی افزود: زیرساخت هایی درکشورتولیدشده به عنوان بیمارستانهای سیارکانتینری که ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره)، راه اندازی کرده و آمادگی جهت نصب آنها وجود دارد و ما به عنوان آخرین اقدام درصورتی که نتوانیم از ظرفیت های مراکز درمان استفاده نماییم، بیمارستان های سیار را در منطقه سیستان مستقر خواهیم کرد.

منبع: