مسئول علوم پزشکی: تندترین شیب ابتلای کرونا در کشور به کرمان اختصاص دارد

به گزارش طب اصیل ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره با وضعیت پرخطر و نگران کننده موج پنجم کرونا اظهار داشت: هفته گذشته روند رو به رشدی در همه گیری این ویروس در استان داشتیم و در گزارش های کشوری تندترین شیب کرونا به کرمان اختصاص داشت.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در کرمان اضافه کرد: تعداد بیماران بستری، بدحال و فوتی های این پیک(اوج) از سایر پیک ها بالاتر است و اگر روند صعودی کرمان ادامه یابد با کمبود تخت مواجه خواهیم شد
وی اضافه کرد: هزار و ۳۲۸ بیمار بستری داریم و سنگین ترین پیک را هم اکنون رد می نماییم، تعداد بیماران بد حالمان بیشتر است و حدود ۲۰۲ نفر در بخش ICU هستند.
این مسئول اشاره کرد: ابتدا در شهرستان های جنوبی و سپس در مرکز کرمان اوضاع سخت و خطرساز است، ما اهتمام داریم از تمام ظرفیت های داخل بیمارستانی استفاده نمائیم و هر گوشه ای که بتوانیم تخت می گذاریم.
وی با اشاره به اختصاص ۲ بیمارستان بزرگ به این بیماری در کرمان اشاره کرد: به طور متوسط در هفته بیمارستان افضلی پور ۳۲۰ مورد و بیمارستان پیامبر اعظم ۱۸۰ مورد بستری داریم؛ زمان زلزله بم همه بیماران بخش های دیگر ترخیص شدند و امروزه ما نیز در همان شرایط قرار داریم چون وابستگی بیماران کرونائی به بیمارستان بیشتر است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، همه تلاشمان این بود که ظرفیت سازی صورت گیرد و هیچ بیماری در راهرو بستری نشود.
رشیدی نژاد با اعلان اینکه باید به پروتکل ها اعتقاد داشته باشیم اذعان کرد: شاید تعطیل کردن و بستن جواب ندهد، متاسفانه پروتکل هایمان ضعیف است این طور جلو برود بزودی در بیمارستان ها تخت کم می آوریم.
این مسئول با اشاره به روند واکسیناسیون در استان نیز اشاره کرد: رشد شهر کرمان در حوزه واکسن قابل توجه بوده همین طور از فرمانداران می خواهیم مردم را تشویق به ثبت نام در سامانه سلامت کنند، برای اینکه افرادی که واکسن بزنند از مرگ و میر و بدحالی شان کم می شود.
به گفته رشیدی نژاد، ۶ پایگاه واکسیناسیون تاسیس شده و روزی هزار مراجعه کننده می توانند واکسن بزنند، همین طور ظرفیت روزی ۱۰ هزار مورد وجود دارد.
براساس گزارش ها این هفته و هفته گذشته یک شهرستان زرد، ۶ شهرستان نارنجی و ۱۶ شهرستان در استان کرمان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرار دارند.