رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اعلام کرد تهران در اوج کرونا

رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران، با تاکید بر این که کرونا در تهران در وضعیت اوج خود قرار دارد، اظهار داشت: واقعا اوضاع سختی داریم و فشار زیادی به کادر درمان وارد می شود.
دکتر خسرو صادق نیت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که در اوج بار بیماری در تهران قرار داریم، اظهار داشت: تعداد موارد نیازمند به بستری بالا است و حدودا دو هفته است که با مشکل کمبود تخت مواجه هستیم، چون هم تعداد بیماران کرونائی به شدت بالا رفته است و هم مراجعه بیماران غیر کرونائی همچنان وجود دارد. اما توانسته ایم این مشکل را با افزایش تعداد تخت های اورژانس و تخت ویژه، ایجاد کمیته ترخیص، سرعت دادن به ارائه خدمات بستری و راه اندازی درمان سرپایی با تزریق داروی رمدسیویر به بالای ۳۰۰ بیمار در روز را برطرف نماییم و هم اکنون کسی نبوده که نیازمند درمان باشد و ما در درمانش به مشکل خورده باشیم؛ البته واقعا اوضاع سختی داریم و فشار زیادی به کادر درمان وارد می شود.
وی اضافه کرد: به طور متوسط متوسط میزان بستری بیماران در بیمارستان ما بین ۴ تا ۵ روز است.
وی درباره تامین تجهیزات و اکسیژن رسانی به بیماران، اظهار نمود: مشکلاتی بوده است اما به شکلی که در درمان بیماران اختلال بوجود آورد خیر. تامین اکسیژن بیماران نیازمند هزینه بالایی است و قیمت اکسیژن مایع بالا رفته است که این مساله سبب شده تا کارخانه جات از ما پول نقد بخواهند و وقتی بیمارستان در نقدینگی مشکل داشته باشد گرفتار چالش می شود و ما هم مشکلاتی دراین زمینه داشتیم، اما سبب نشد تا در روند درمان اختلالی ایجاد شود. خوشبختانه کمبود جدی در حوزه داروی درمان کرونا نیز نداشته ایم.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به این که نیمی از تخت های بیمارستان به مبتلایان کرونا اختصاص یافته است، اشاره کرد: اعمال جراحی الکتیو محدود شده است و تنها اعمالی انجام می شود که تاخیر آنها به صلاح سلامت بیمار نباشد.
وی اضافه کرد: در این پیک نسبت به پیک های قبلی درمان در منزل و مطب بالا رفته است و بیمارانی به ما مراجعه می کنند که این درمان ها برایشان تاثیر نداشته و بدین سان نسبت به قبل بیماران بدحال تری به بیمارستان مراجعه می کنند.