تایید تزریق دز تقویتی واکسن کرونا بر|ی افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف

طب اصیل: سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دز تقویتی واکسن کووید-۱۹ را برای برخی افراد که با ضعف سیستم ایمنی ناشی از بیماری، درمان های پزشکی یا پیوند اعضا درگیر هستند،  مجاز اعلام نمود.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، سازمان غذا و دارو آمریکا در اطلاعیه ای اعلام نمود که مجوزهای استفاده اضطراری از واکسن ها را تغییر داده است تا امکان تزریق سوم برای دریافت کنندگان پیوند عضو و افراد مبتلا به شرایطی که آنها را در معرض خطر قرار می دهد، تشخیص داده شود.
دز سوم برای برخی افراد دارای نقص ایمنی، خصوصاً دریافت کنندگان پیوند اعضا یا افرادی که با شرایطی خاص تشخیص ضعف سیستم ایمنی دارند، مجاز شد. این جمعیت کمتر از سه درصد بزرگسالان آمریکایی را شامل می شود.
دکتر «جانت وودکاک»، سرپرست سازمان غذا و داروی آمریکا، با اشاره به این که افراد دارای نقص ایمنی در معرض خطر مبتلاشدن به بیماریهای شدید هستند، اظهار داشت: کشور وارد موجی دیگر از کرونا شده و این گروه کوچک و لطمه پذیر ممکنست از دز سوم واکسن منتفع شوند.
مراکز کنترل و پیش گیری از بیماری آمریکا، نیز با تشکیل جلسه مشورتی بررسی شواهد علمی را که از اقدامات سازمان غذا و داروی آمریکا حمایت می کند، در دستور کار خود قرار داد.
این کمیته همین طور به شکل گسترده تری نیاز به دز سوم را برای افرادی که دارای نقص ایمنی نیستند، ارزیابی می نماید.
برخی کشورها برمبنای مطالعاتی که حاکی از کاهش ایمنی در طول زمان است، تجویز دز اضافی برای سالمندان را آغاز نموده اند.
دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای عفونی آمریکا، نیز معتقد می باشد که در نهایت نیاز به دز تقویت کننده برای عموم مردم به وجود خواهد آمد اما هنوز زمان آن فرانرسیده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام نمود.
جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که سبب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان ایجاد کرده است.
منبع: