وزیر بهداشت خبر داد دریافت خدمات بانکی و سفر در کشور به شرط ارائه کارت واکسن

خوزستان وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم واکسیناسیون عمومی کرونا اظهار داشت: در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل ها و بانک ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بدین سبب اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکنست خیلی از این خدمات را دریافت نکند.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز که امروز (۵ شهریورماه) انجام شد، اظهار نمود: هدف از این سفر بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی است. از بامداد تا حالا از بیمارستان رازی اهواز و چند مرکز واکسیناسیون بازدید کردیم. یکی از حسینیه های اهواز به مرکز واکسیناسیون تبدیل گشته بود و همه نیروهای آن مردمی بودند و تنها یک ناظر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مرکز حضور داشت.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: مرکز واکسیناسیون دیگری با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی شده بود. در همه این مراکز مردم به خوبی و بدون صف، خدمات را دریافت می کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از مراکز بهداشت روستایی، اظهار داشت: سیاست عمده ما این است که در ارتباط با بهداشت بیشتر کار نماییم برای اینکه بهداشت، کار پایه ای است و هر چه در این خصوص کار شود، نتیجه خوبی حاصل می شود.

وی با اعلان اینکه حدود ۳ هزار بیمار در بیمارستان های خوزستان بستری هستند، عنوان کرد: در اهواز نیز مانند برخی شهرهای دیگر، وضعیت قرمز است. بیمارستان گلستان اهواز حدود ۱۲ بخش ICU دارد و با داشتن یک هزار تخت یکی از بیمارستان های بزرگ کشور شمرده می شود که یک چهارم تخت های این بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

عین اللهی اظهار داشت: میزان دارو، اکسیژن و رسیدگی به بیماران خوب بوده است اما مردم باید بدانند تنها راه کنترل بیماری، واکسیناسیون است. خوشبختانه رییس جمهور گفته است که واکسن به مقدار کافی تولید و وارد خواهد شد.

وی بیان کرد: در هر جای دنیا که واکسیناسیون انجام شده، میزان مرگ و میر کاهش یافته است بدین سبب سیاست اصلی ما این است که با سرعت و قدرت این کار را انجام دهیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: گاهی دیده می شد که برخی واکسن خاصی را می گفتند اما هر واکسنی که وزارت بهداشت وارد کند خوب است و مردم به مارک خاص واکسن توجه نکنند.

وی اشاره کرد: در هفته آتی واکسن بیشتری وارد خواهد شد و بنا داریم تا دهه فجر واکسیناسیون در کشور تمام شود و همه مردم واکسینه شوند.

عین اللهی اظهار داشت: گاهی شایعاتی درباب خوب نبودن واکسن مطرح می شود در صورتیکه تزریق واکسن واجب است و سفارش می شود همه مردم، واکسن را دریافت نمایند. در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل ها و بانک ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بدین سبب اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکنست خیلی از این خدمات را دریافت نکند.

وی با اشاره به ابتلای مردم بر اثر حضور در مراسم و بستری برخی بیماران بصورت فامیلی در بیمارستان گلستان اهواز، اظهار داشت: بدترین شرایط انتقال بیماری در زمان خوردن و آشامیدن چیزی است برای اینکه در این شرایط ماسک برداشته و بیماری منتقل می شود. ما ویروس را نمی بینیم بدین سبب برای ما مشکل به وجود می آورد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امروزه گرفتار بحران هستیم و باید با بحران مقابله نمود. زمانی که زلزله یا سیل رخ دهد چون با چشم دیده می شود مردم با آن مقابله می کنند و از خطر دور می شوند اما کرونا مرموز است و دیده نمی گردد. احتمال آلودگی هر کسی که قبلا به کرونا مبتلا نشده وجود دارد بدین سبب مردم باید در این شرایط از حضور در مراسم ها اجتناب کنند.

وی با اشاره به شرایط بیمارستان گلستان اهواز اظهار داشت: در این بیمارستان همکارانی وجود دارند که در طول این یک سال و نیم حتی یک روز به مرخصی نرفته اند و خستگی در چهره آنها دیده می شود. این مدافعان سلامت از جان شان مایه گذاشته اند و شهدای عزیزی تقدیم کرده اند که از آنها تشکر می کنم.

عین الهی با تبریک روز داروساز و تقدیر از داروسازان، اظهار داشت: شرکت های خوب تولید دارو در کشور داریم و توانسته ایم داروهای زیادی را در داخل تولید نماییم. برمبنای فرمایش مقام معظم رهبری باید تولیدات داخلی حمایت شوند و ما حمایت ویژه ای از داروسازان خواهیم کرد تا تولید داخل دارو و تجهیزات افزایش یابد و به خودکفایی برسیم.