ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم، اندر خم یک کوچه

طب اصیل: ایرنا- قرار بود بیمارستان تخصصی ۲۰۲ تختخوابی بم بعنوان جایگزین بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان که در حادثه زلزله سال ۸۲ تخریب شد ساخته شود اما طی سالهای قبل ساخت آن به تاخیر افتاده و این درحالی است که اینک اعتبار بسیار بیشتری برای تکمیل می خواهد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا کلنگ ساخت این بیمارستان سال ۹۶ به زمین خورد و بعد از یکی دو سال تاخیر، ساخت آغاز شد که اینک بنا به دلیلهای مختلف هنوز به سرانجام نرسیده است؛ یک پیمانکار این پروژه خلع ید شده و پیمانکار جدید نیز برای راه اندازی مابقی پروژه با کمبودها و مشکلاتی مواجه است؛ مشکلاتی که فرماندار بم می گوید از همه ظرفیت ها همچون نماینده مجلس باید دراین زمینه کمک گرفت.
هادی شهسوارپور فرماندار بم که روز شنبه از روند پیشرفت ساخت این بیمارستان بازدید داشت اظهار داشت: برآورد سال ۹۶-۹۷ برای ساخت پروژه بیمارستان تخصصی ۲۰۲ تختخوابی بم حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بود اما به سبب مواجه شدن با یکسری مشکلات حالا برای تکمیل این پروژه به ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این پروژه باتوجه به وضع موجود هرچه زودتر آماده شود به نفع خود پیمانکار است.
وی بیان کرد: کلنگ این پروژه شهریور ۹۶ زده شد و در فاز اول پروژه که قرارداد سازه بود حدود ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گفته شهسوارپور باتوجه به تغییر وضعیت این پروژه و این که در یک فاز تعریف شده حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی کل این پروژه است.
فرماندار بم افزود: پیمانکار قبلی این پروژه طبق ماده ۴۶ خلع ید و پروژه به پیمانکار جدیدی واگذار شد؛ پیمانکار جدید نیز با یکسری مشکلات درباره انشعابات برق، آب، گاز، مخابرات و تهیه سیمان روبه رو شده است.
شهسوار پور می گوید مقرر شده هر کدام از این مشکلات که در سطح شهرستان قابل پیگیریست ظرف مدت یک هفته حل و همین طور از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز درباب پیگیری مشکلات در سطح کشور استفاده گردد.
فرماندار بم درباره تهیه سیمان برای این پروژه نیز بیان کرد: با توجه به این که توزیع سیمان بوسیله بورس انجام می شود پروژه های ملی و عمرانی توسط معاونت عمرانی به بورس معرفی می گردند تا کد بورسی کالا بگیرند و سیمان خودرا خریداری کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا قرار شد بیمارستان تخصصی ۲۰۲ تختخوابی بم بعنوان جایگزین بیمارستان امام خمینی (ره) بم که در حادثه زلزله سال ۸۲ تخریب شد ساخته شود که متأسفانه اجرای این پروژه از آن سال تا حالا به تاخیر افتاده است.
شهرستان بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.