وزیر بهداشت: فخرا یکی از واکسن های با کیفیت بالا و موثر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اطمینان می دهم که فخرا یکی از واکسن های با کیفیت بالا و موثر است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه شروع فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» خاطرنشان کرد: در مساله کرونا، سلامت مردم عمدتاً با واکسیناسیون انجام می شود و در همه دنیا و مطالعات ثابت شده که تنها راهی که می توان با ویروس ها مقابله نمود واکسیناسیون است.
عبن اللهی اضافه کرد: در این برهه زمانی به علت ضرورتی که داریم و می خواهیم سریع تر مردم را واکسینه نماییم مجبور به واردات واکسن هستیم و با واردات فراوانی که انجام دادیم به سرعت واکسیناسیون در کشور در حال انجام می باشد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: همزمان تولیدات داخلی در پنج مرکز انسیتو پاستور، رازی، سیناژن، برکت و خصوصاً مرکز تولید واکسن فخرا، این اطمینان را به ما می دهد که در آینده این واکسن ها را به مرحله اجرائی برسانیم.
عین اللهی با تکیه بر این که اطمینان می دهم واکسن فخرا یکی از واکسن های خوب و باکیفیت بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: همکاران ما در معاونت غذا و دارو با دلسوزی ویژه ای بصورت شبانه روزی در مراکز تولید واکسن ها به کنترل کیفی محصول می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: امروز با خیال آسوده به واکسن های داخلی اطمینان داریم به ویژه که شاهد بودیم مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی استفاده کردند و این کار برای ما افتخاری بسیار بزرگ است که بالاترین مقام از این واکسن بهره برده است.
وزیر بهداشت اضافه کرد: با اطمینانی که مقام معظم رهبری به مجموعه دانشمندان کشور و وزارت بهداشت دارند، با افتخار اعلام می نماییم که بهترین واکسن را در کشور تولید می نماییم و با افزایش و صنعتی کردن تولیدها در آینده نیازی به واردات واکسن نداریم.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن ولایت ورزشگاه ساصد(سازمان صنایع دفاع) با تزریق به سردار دکتر اله ورن رئیس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع شروع شد.
در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد.
به گفته سردار دکتر اله ورن رئیس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا بعد از سه ماه به انتها خواهد رسید و به زودی با انجام قسمتی از کارآزمایی فاز سه مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.
در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹ شروع شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در ۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.
در این مراسم تعدادی از مدیران ارشد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم حضور دارند.
۱۰۷۱