تازه ترین آمار همه گیری کرونا

طب اصیل: شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تا حالا به ۲۲۶ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۱۹۰ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۶۵۲ هزار و ۷۲۳ نفر بر اثر مبتلاشدن به این بیماری نیز تأیید شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، همین طور ۲۰۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ تا حالا بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
برمبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۲.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۶۸۰ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۲ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۸۷ هزار و هند با بیش از ۴۴۳ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۲، ۱۴۰، ۱۰۳ ۶۸۰، ۲۷۴ ۲ هند ۳۳، ۲۸۸، ۰۲۱ ۴۴۳، ۲۴۷ ۳ برزیل ۲۱، ۰۰۶، ۴۲۴ ۵۸۷، ۱۳۸ ۴ انگلیس ۷، ۲۵۶، ۵۵۹ ۱۳۴، ۲۶۱ ۵ روسیه ۷، ۱۵۸، ۲۴۸ ۱۹۳، ۴۶۸ ۶ فرانسه ۶، ۹۰۷، ۱۳۳ ۱۱۵، ۶۰۳ ۷ ترکیه ۶، ۶۸۲، ۸۶۴ ۶۰، ۱۱۷ ۸ ایران ۵، ۳۱۸، ۳۲۷ ۱۱۴، ۷۵۹ ۹ آرژانتین ۵، ۲۲۶، ۸۳۱ ۱۱۳، ۶۴۰ ۱۰ کلمبیا ۴، ۹۳۱، ۵۶۳ ۱۲۵، ۶۸۷ بر طبق این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۹۳ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، بر طبق آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع: