معاون وزیر بهداشت بخش قلب بیمارستان امام (ره) آمل را افتتاح نمود

به گزارش طب اصیل بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) آمل بامداد امروز پنجشنبه با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، این بخش با بیشتر از یکهزار و ۱۰۰ متر مربع مساحت شامل آنژیو گرافی، پست آنژیو، اتاق عمل های جراحی قلب باز و آی سی یو جراحی قلب است.
بخش قلب بیمارستان امام خمینی آمل با پنج میلیارد تومان اعتباری ساخته و برای تجهیز آن هم ۴۶ میلیارد تومان هزینه شد.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت میلیارد تومان از اعتبار ساخت و راه اندازی این بخش توسط خیرین سلامت شهرستان و بقیه از محل اعتبارات این دانشگاه تأمین شده است.
بیمارستان امام چهارمین بیمارستان دولتی آمل است که در زمینی به مساحت ۴۶ هزار متر مربع با زیر بنای ۲۰ هزار متر در سه طبقه ساخته شد.
عملیات ساخت این بیمارستان در سال ۸۶ با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان شروع شد و درسال ۹۴ به پایان رسید.

طرح ساخت این بیمارستان که با ظرفیت ۲۱۷ تختخواب شروع شد. هم اکنون در بخش های سی سی یو، اورژانس، اتاق های عمل، سی تی اسکن، درمانگاه داخلی و قلب، جراحی، عفونی و مغز و اعصاب فعال است و به قول مسؤلان بیمارستان طرح توسعه آن همچنان ادامه دارد.
شهرستان آمل با جمعیت بیشتر از ۴۰۰ هزار نفری سومین شهرستان پر جمعیت استان و همینطور نزدیک ترین راه ارتباطی به پایتخت کشور است.
آمل یکی از اصلی ترین راه ورود گردشگران از سراسر کشور به مازندران هست و به علت حوادث مختلف جاده ای و همینطور عرضه خدمات پزشکی به شهرها و شهرستان ها اطراف، یکی از اصلی ترین اولویت های دولت و وزارت بهداشت برای توسعه و کیفیت بخشی پزشکی بوده است.
آمل هم اکنون دارای پنج مجموعه بیمارستانی است که شامل یک بیمارستان خصوصی و چهار بیمارستان دولتی می باشد.