عباس گودرزی: تشدید رعایت پروتکلهای بهداشتی به بازگشت سریعتر مردم به زندگی عادی کمک می نماید

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تشدید رعایت پروتکلهای بهداشتی کمک به تسریع در انتها کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی خواهد بود.
عباس گودرزی در گفت و گو با ایسنا، با تکیه بر لزوم تداوم رعایت پروتکلهای بهداشتی در جامعه با عنایت به واکسیناسیون، اظهار نمود: یکی از نگرانی ها با عنایت به این که این روزها سنین مختلف واکسن دریافت می کنند، این است که ساده انگاری در رویارویی با کرونا ایجاد شود و مردم پروتکل ها را جدی نگیرند و محدودیت ها را هم کنار بگذارند، در حالیکه ما باید کشور را از لوث وجود کرونا نجات دهیم و جشن آخر کرونا بگیریم و همه واکسینه شوند، بعد در آن ایام در قالب های مشخصی بتوانیم شرایط را به روال عادی برگردانیم.
ایشان در ادامه بیان نمود: طبق نظر کارشناسان، تزریق واکسن به معنای عدم ابتلای صددرصدی به کرونا نیست و درصورتیکه رعایت نشود امکان دارد فردی که واکسن زده باز هم مبتلا شود، کما این که مواردی را داشتیم که کارشان از لحاظ سلامتی به جاهای باریک کشیده شده است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی سزاوار نیست که جامعه پزشکان و پرستاران بیشتر از این به خاطر خوشگذرانی ها و تفریحات عده ای بخواهند هزینه دهند، چون به اندازه کافی در این دو سال سختی کشیده اند و شرایط زندگی برای آنها بسیار بغرنج و سخت سپری شده است. ازاین رو شایسته است که همه همکاری کنند و عقل حکم می کند که خوشی و شادی کوتاه مدت را به رفاه پایدار ترجیح ندهیم.
نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: دو سال همکاری، مراقبت و تعامل شده و شایسته است که تا آخر مرحله واکسیناسیون کامل اقشار و مقاطع مختلف سنی و اعلام دستورالعمل های بعدی توسط متولیان بهداشت و درمان، مردم این همکاری را ادامه دهند چون طبعا در بلند مدت به نفع کل جامعه خواهد بود.
گودرزی در انتها در مورد رعایت پروتکلهای بهداشتی بیان نمود: نباید به سبب این که حالا دو سالی از قضیه کرونا گذشته، مبحث برای ما به یک مسئله عادی تبدیل گردد. نرمال سازی در بحث کرونا مسئله را حل نمی نماید. با نادیده گرفتن این مسئله مشکلی حل نخواهد شد، بلکه مسئله از حالت ساده به وخیم و پیچیده تبدیل خواهد شد و امکان دارد که زمینه خسارات جدی تری را برای اقشار مختلف مردم جامعه ایحاد کند، بنابراین تشدید رعایت پروتکلهای بهداشتی کمک به تسریع در انتها کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی خواهد بود.