ثبت شبانه روز بدون مرگ کرونائی در مازندران بعد از ۸۹ روز

آمارهای اعلام شده توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان میدهد که این استان ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز شنبه را بدون مرگ بیماران کرونائی سپری کرده تا زنجیره مرگ کرونائی بعد از ۸۹ روز پاره شود.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، تازه ترین آمارهای کرونائی مازندران نشان میدهد که در شبانه روز منتهی به ظهر شنبه ۱۰ مهر هیچ مرگ ناشی از مبتلاشدن به کرونا در مازندران ثبت نشد. بدین سان بعد از حدود سه ماه، شبانه روز بدون مرگ کرونائی در مازندران ثبت گردید.
آخرین باری که شبانه روز بدون مرگ کرونائی در مازندران ثبت گردید ۱۴ تیر و هفته دوم شروع موج پنجم کرونا در این استان بود، اما بعد از آن آمار مرگ های کرونائی مازندران روندی افزایشی گرفت و در ایام ۱۷، ۱۸ و ۱۹ مرداد تا ۵۰ نفر در شبانه روز نیز رسید. بعد از آن روند مرگ های کرونائی در شیب کاهشی قرار گرفت و ۲۰ شهریور بعد از ۵۶ روز یک رقمی شد.
بر اساس آمارهای موجود از شروع سال جاری تا ظهر امروز -۱۰ مهر- مجموع بیمارانی که بر اثر مبتلاشدن به کرونا در بیمارستان های مازندران جان باختند به دو هزار و ۴۲۸ نفر رسید که یک هزار و ۲۹ نفر –معادل ۴۲ درصد- این مرگ ها مربوط به مرداد ماه است.
بر اساس آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، فروردین امسال ۲۵۰ نفر، در اردیبهشت ۲۷۹ نفر، خرداد ۶۶ نفر، تیر ۱۶۷ نفر، مرداد یکهزار و ۲۹ نفر و شهریور امسال نیز ۵۹۳ نفر در بیمارستان های مازندران بر اثر مبتلاشدن به کرونا جان باختند. از یکم تا ۱۰ مهر نیز ۴۴ مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان های مازندران ثبت شده است.
طبق آخرین آمار اعلام شده مجموع تعداد بستری شدگان کرونائی در بیمارستان های مازندران به ۳۹۷ نفر رسید. از این تعداد ۹۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که کمترین تعداد بیماران بدحال کرونائی مازندران در ۹۵ روز گذشته است.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد با افزایشی شدن تعداد مجموع بستری شدگان شروع شده بود و تا ۲۱ مرداد که مجموع بستری شدگان به چهار هزار و ۷۶ نفر رسید این روند افزایشی ادامه داشت و بعد از آن در راه کاهشی قرار گرفت. همزمان با شروع سیر نزولی آمارهای کرونا در مازندران نیز سرعت واکسیناسیون در این استان افزایش پیدا کرد. طبق آخرین آمارهای رسمی تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در مازندران به جامعه هدف بالای ۱۸ سال تزریق شده که بیش از ۴۰۰ هزار دُز توسط دانشگاه علوم پزشکی و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارائه شده است.
به گفته دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هم اکنون ۷۴۰ هزار نفر در مازندران هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت نمودند و به ۶۷ درصد جامعه هدف استان نیز دست کم یک دُز واکسن تزریق شده است، اما پایین بودن میزان توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی در مازندران یکی از نگرانی های جدی مسئولان این استان است. بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مازندران از ۴۵ درصد در ۲۵ شهریور حالا به ۴۰ درصد رسیده است.
در حال حاضر پنج شهرستان فریدونکنار، عباس آباد، کلاردشت، سیمرغ و میاندورود در وضعیت آبی کرونائی قرار دارند و رنگ کرونائی ۱۶ شهرستان بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، گلوگاه، سوادکوه شمالی و بابلسر زرد است. رامسر نیز تنها دشهرستان مازندران است که هنوز در وضعیت نارنجی قرار دارد.