احتمال مرگ سیگاری ها از کرونا ۶ برابر بیشتر است

نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد که احتمال بستری شدن سیگاری ها در بیمارستان بر اثر مبتلاشدن به کووید-۱۹، ۸۰ درصد و احتمال مرگ آنها ۶ برابر بیشتر از غیرسیگاری ها است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس، پژوهشگران از شروع همه گیری کرونا تصور می کردند که سیگار کشیدن یکی از بزرگ ترین عوامل بستری شدن بیماران کرونائی در بیمارستان است اما تا حالا یک مقاله رسمی و بعنوان مدرک و مستندات دراین زمینه ارائه نشده است و بدین سبب بستری شدن بیماران کرونائی در بیمارستان و مرگ آنها را به سرطان ریه، سرطان دهان و حلق و دیگر انواع سرطان ها، بیماریهای قلبی عروقی، آمفیزم و سایر موارد مرتبط می دانستند.
اما این مطالعه جدید که روی بیش از ۴۲۰ هزار بیمار انجام شده است، نشان میدهد افراد سیگاری در صورت مبتلاشدن به کرونا به نوع شدید این بیماری مبتلا می شوند.
در این مطالعه در میان نزدیک به ۱۴ هزار فرد سیگاری، ۵۱ مورد بستری کووید-۱۹ بوده که معادل یک نفر از ۲۷۰ نفر بستری در بیمارستان بود. همین طور ۳۶ نفر جان خودرا از دست دادند که برابر با ۳۸۴ نفر از جان باختگان این ویروس می باشد.
برای مقایسه و درک بهتر موضوع در میان ۲۵۰ هزار فرد غیرسیگاری ۴۴۰ مورد در بیمارستان بستری شدند که معادل یک نفر در تقریباً ۶۰۰ مورد است.
طبق داده های این پژوهش، افراد سیگاری ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شوند و همین طور احتمال مرگ ناشی از مبتلاشدن به ویروس کرونا در آنها بیشتر است.

اشلی کلیفت سرپرست تیم تحقیق اظهار داشت: نتایج این بررسی نشان میدهد سیگار کشیدن با خطر مبتلاشدن به کرونای شدید ارتباط دارد. همانطور که سیگار کشیدن با افزایش ریسک مبتلاشدن به بیماریهای قلبی، سرطان های مختلف و سایر شرایط ارتباط دارد، بنظر می رسد این امر در مورد کووید-۱۹ نیز یکسان است، بدین سبب حالا می تواند زمان خوبی برای ترک سیگار باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام نمود.
جهش ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که سبب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان ایجاد کرده است.