پس لرزه های بازداشت پزشک قلابی در شرق کرمان

ایرنا- خبر بازداشت پزشک قلابی در شرق استان کرمان آن هم در یک بیمارستان دولتی که شامگاه چهارشنبه از طرف نیروی انتظامی اعلام شد، بازتاب های زیاد و پس لرزه های مختلف ایجاد کرد؛ همچون واکنش دانشگاه علوم پزشکی بم.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا فرمانده انتظامی شهرستان بم دیشب از دستگیری فردی که با مدرک پزشکی جعلی نسبت به ارائه خدمات درمانی به شهروندان اقدام می کرد، آگاهی داد.
سرهنگ اکبر نجفی اضافه کرد: پس از شکایت برخی از شهروندان درباره فعالیت فردی با مدرک پزشکی جعلی، بررسی موضوع در دستور کار فرماندهی نیروی انتظامی بم قرار گرفت.
وی گفت: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، پزشک قلابی به جرم خود اعتراف کرد و به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده نیروی انتظامی بم بیان کرد: این پزشک قلابی که بومی استان کرمان نیست و مدرک کارشناسی مخابرات دارد بواسطه یک رابط به مدت یک هفته بصورت غیرقانونی مشغول به طبابت بوده است.
این خبر درحالی بود که پیگیری ایرنا برای کسب جزئیات بیشتر نشان داد محل وقوع این رویداد در بیمارستان دولتی شهرستان ریگان رخ داده که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم فعالیت دارد.
نکته مهم این که دانشگاه علوم پزشکی بم می گوید این فرد طبابت نمی کرده بلکه در کنار «همسرش» که پزشک بوده حضور داشته و برخی فعالیت ها را انجام می داده است؛ نیروی انتظامی اما می گوید که متهم اعتراف کرده و پس از طی فرآیندهای اداری و قضایی و با دستور دادستان، متهم بازداشت شده؛ ضمن این که اگر فردی طبابت نکند، نیاز به پوشیدن روپوش و در اختیار داشتن گوشی پزشکی که هنگام بازداشت از محل کشف شده، ندارد.
واکنش علوم پزشکی
به دنبال انتشار این خبر از طرف ناجا، رییس دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: برخی اطلاعات مربوط به خبر دستگیری پزشک قلابی در بم کذب است.
دکتر مازیار اویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اشاره کرد: همسر فرد دستگیر شده، پزشک است و گزارشی دریافت شد در خصوص این که آقایی (همسر پزشک) با روپوش در کنار این خانم پزشک می نشیند.
اویسی افزود: همکاران بنده در دانشگاه علوم پزشکی بم موضوع را بررسی کردند و به خانم پزشک اعلام گردید که همسرشان چون پزشک نیست حق پوشیدن روپوش را ندارد و پوشیدن روپوش پزشک در مکانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی جرم شمرده می شود.
وی اشاره کرد: این که در خبرها اعلام شده ایشان طبابت می کرده کذب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: حدود ۲ هفته قبل قراردادی بین خانم پزشک (همسر متهم) و بیمارستان ریگان منعقد شده و دستگیری متهم نیز حدود ۱۰ روز قبل صورت گرفته است.
اویسی توضیح داد: نیروی انتظامی بعنوان یک ارگان پس از هماهنگی با دادستان مبادرت به دستگیری این متهم کرده و الان روال قانونی در مراجع قانونی درحال پیموده شدن است.
وی می گوید یک پزشک برای طبابت باید مهر خودرا از حراست دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند و همین طور قرارداد با دانشگاه داشته باشد که هیچ کدام از این موارد با شخص متهم صورت نگرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم اظهار داشت: قرارداد خانم پزشک و همسر متهم با دانشگاه علوم پزشکی بم لغو شده است.
ناجا: متهم اعتراف کرده است
در ادامه اما فرمانده نیروی انتظامی بم نیز اظهار داشت: پلیس ضابط قضایی شمرده می شود و بدون هماهنگی قضایی مبادرت به بازداشت فردی نمی کند؛ ضمن این که همه شواهد موجود است.
سرهنگ اکبر نجفی بیان کرد: پرونده شخص متهم ابتدا در کلانتری تشکیل شده و سپس با معرفی به مراجع قضایی و مستندات و مدارک مربوط به متهم ارائه شده است.
وی اظهارداشت: فرد متهم در بازجویی های به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرده و بهتان وارده را پذیرفته است.
فرمانده نیروی انتظامی بم اشاره کرد: در بازرسی از شخص متهم روپوش و گوشی پزشک عمومی کشف شده است.
به گفته این مقام انتظامی شخصی که پزشک نباشد برای حضور در بیمارستان احتیاجی به روپوش و گوشی مخصوص پزشک ندارد.
شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری و بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارند.
خدمات بهداشتی و درمانی در استان کرمان ازطریق چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بم(شرق استان)، جیرفت (جنوب)، رفسنجان(شمال) و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ارائه می شود.