وزیر بهداشت، اورژانس ثامن الائمه(ع) تربت حیدریه را افتتاح نمود

طب اصیل: ایرنا- پایگاه اورژانس جاده ای ۱۱۵ ثامن الائمه(ع) تربت حیدریه بامداد امروز با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا عملیات اجرائی ساخت و تکمیل پایگاه اورژانس جاده ای ۱۱۵ ثامن الائمه(ع) تربت حیدریه سال ۹۸ شروع شد و امروز به بهره برداری رسید.
این پایگاه اورژانس با اعتبار ۲۰ میلیاردریال در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۲۰ متر مربع از محل اعتبارات وزارت بهداشت امسال تکمیل شد و به بهره برداری رسید.
همچنین امروز بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه در آیینی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.
ساخت بیمارستان امام حسین مقابل السلام در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ شروع شد و اکنون در ۶ طبقه، هشت اتاق عمل و ۱۲ بخش آماده بهره برداری است.
این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و در ساختمانی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع با ظرفیت واقعی ۷۲ تختخواب شامل بخش های آی. سی. یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه های مختلف تکمیل شده و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت و تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ها خدمات ارائه می دهد
و ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و ۲۴ تخت در بیمارستان مه ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

منبع: