رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: ۲۸ تیم سیار واکسیناسیون در قم فعال است

به گزارش طب اصیل رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در امتداد تقویت امر واکسیناسیون کرونا در قم، ۲۸ تیم سیار در این استان تشکیل شده است.
به گزارش شنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر ضمن بیان مطلب فوق گفت: این افراد با کارت شناسایی مخصوص و دارای هویت به درمنازل مراجعه نموده و در صورت استقبال همشهریان، عملیات واکسیناسیون برای آنها انجام می شود.
وی اضافه کرد: تیم واکسیناسیون هم اکنون در محدوده مرکز جامع سلامت زارعی بوده که فعالیت خودرا از امروز شروع کردند.
وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم واکسن را در اختیار همشهریان قرار داده تا آمار واکسیناسیون را ارتقا و به سلامت جامعه کمک نماییم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شده است: این تیم های سیار به در منازل مراجعه و در صورتیکه هر یک از همشهریان درخواست واکسن داشته باشد، عملیات واکسیناسیون برای آن انجام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اعلان اینکه واکسیناسیون در قم نسبت به مقیاس کشوری وضعیت مطلوبی ندارد اظهار داشت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون اجرائی نماییم برای اینکه با اهمیت ترین مساله در کنترل کرونا، انجام حداکثری واکسیناسیون است که باید به نحو احسن صورت گیرد.
سیامک محبی اضافه کرد: گام سوم محله محور واکسیناسیون در قم با طرح خانه به خانه از امروز به مدت یک هفته برای افزایش پوشش یکی از محله های مرکزی شهر قم که درصد پایین تری از لحاظ تزریق واکسن نسبت به محله های دیگر شهر دارد اجرائی می شود.
وی اظهار داشت: در این طرح ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت در قالب ۲۴ تیم شرکت دارند، که هر تیم شامل واکسیناتور زن و مرد با همکاری نیروهای بسیج از ساعت ۱۳ الی ۱۶ به مدت یک هفته انجام وظیفه خواهند کرد.
وی با اشاره به این که ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این آمار در کشور ۸۱ درصد می باشد، اشاره کرد: پس از اتمام این طرح کارشناسان مرکز بهداشت طی بررسی های میدانی و آماری به این نتیجه خواهند رسید که چقدر این طرح می تواند در بالا بردن آمار واکسیناسیون در استان مفید واقع شود.
معاون بهداشتی علوم پزشکی قم با اعلان اینکه گروههای مختلف واجد شرایط که تا حالا بهر دلیلی موفق به تزریق واکسن نشده اند، واکسیناسیون را به روزهای بعد موکول نکنند اظهار داشت: متاسفانه در کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه شاهد جهش ویروس کرونا از نوع دلتا پلاس هستیم که این مساله می تواند کشور و استان ما را دستخوش تغییرهایی در آینده نزدیک کند، هر چند هم اکنون شرایط بیماری مناسب می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان اشاره کرد: باتوجه به مصوبه ستاد استانی کرونا، فعالیت مرکز شبانه روزی واکسیناسیون در میدان روح الله از ساعت هشت تا ساعت ۲۴ است، بدین جهت از همشهریان تقاضا دادیم در این محدوده زمانی به این مرکز مراجعه شود.
وی بیان کرد: هم اکنون تزریق واکسن در تمامی مراکز واکسیناسیون، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و مراکز سیار انجام می شود.
از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم بیش از یک میلیون و ۲۳۴ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

منبع: