انتشار کرونا در ۲ شهرستان خراسان جنوبی روند افزایشی دارد

به گزارش طب اصیل دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی اظهار داشت: به جز شهرستان های فردوس و طبس که روند شیوع کرونا در آنها افزایشی است،  سایر شهرستان های استان روند ثابت رو به پایین دارند اما وضعیت در این مناطق هم شکننده است.
غلامرضا شریف زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: رعایت همه جانبه پروتکلهای بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی، مانع از ورود به پیک جدید بیماری می شود بنابراین ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب همچنان باید مدنظر همگان باشد.
وی اضافه کرد: تابحال ۹۷۰ هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا به جامعه هدف استان خراسان جنوبی تزریق شده که از این تعداد ۵۳۱ هزار و ۹۳۲ نفر دز اول، ۴۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر دز دوم و سه هزار و ۲۴۶ نفر دز سوم را دریافت کرده اند.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی اظهار داشت: هم اکنون ۲۱۴ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۸۴ نفر مثبت است و ۲۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
وی درباره نحوه بازگشایی مدارس از اول آذر عنوان کرد: با عنایت به بازگشایی مدارس اجرای صحیح شیوه نامه ۰۷ ابلاغی از ستاد ملی کرونا در مدارس الزامی است.
شریف زاده اضافه کرد: نظارت های بهداشتی با بازگشایی مدارس در استان مبین رعایت پروتکلهای بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و ضد عفونی است اما ظرفیت حضور دانش آموزان در بعضی مدارس بیشتر از آمار تعیین شده بوده که درحال پیگیری هستیم.
وی از برگزاری مراسم جشن و عروسی در تالارها بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی هم گلایه نمود و اظهار داشت: ادامه این روند بدون تردید افزایش موارد بیماری را به دنبال خواهد داشت.
با توجه به آخرین رنگ بندی از روز شنبه ۲۹ آبان شهرستان های بیرجند و قاینات از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ دادند اما علاوه بر طبس که پیش از این در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار داشت، شهرستان فردوس هم از وضعیت نارنجی (پرخطر) خارج و قرمز شد.
در حال حاضر خراسان جنوبی ۲ شهرستان قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و هفت شهرستان زرد رنگ دارد.
منبع: