محدودیت های تازه با احتمال شیوع سویه اُمیکرون ؛ ماسک در فروشگاه ها و وسایل نقلیه عمومی انگلیس باردیگر الزامی می شود

طب اصیل: با شناسایی دو بیمار مبتلا به سویه ˮاُمیکرونˮ در انگلیس، محدودیت های جدیدی بمنظور جلوگیری از گسترش بیماری اعلام گردید.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، با شناسایی دو مورد مبتلاشدن به سویه جدید کروناویروس در انگلیس، محدودیتهای جدیدی در این کشور اعلام گردید و بدین ترتیب استفاده از ماسک در فروشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی الزامی خواهد شد. کافه ها و رستوران ها معاف از این دستورالعمل جدید خواهند بود.
همین طور هر مسافری که از خارج کشور وارد انگلیس می شود لازم است آزمایش PCR انجام دهد و تا آن زمان که نتیجه منفی دریافت کند، در قرنطینه بماند و افرادی که با بیمار آلوده به سویه اُمیکرون در تماس بوده اند باید به مدت ۱۰ روز خودرا قرنطینه کنند حتی اگر کاملا در مقابل بیماری واکسینه شده باشند.
“بوریس جانسون” نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری، این اقدامات را “موقتی و احتیاطی” توصیف کرد و اظهار داشت: این اقدامات تا سه هفته دیگر مورد بازنگری قرار خواهند گرفت.
این نگرانی وجود دارد که سویه اُمیکرون از قدرت انتقال بیشتری برخوردار بوده و در مقابل واکسن ها مقاوم تر باشد و ممکنست برنامه میلیونها نفر برای تعطیلات کریسمس را تحت تاثیر قرار دهد.
روز گذشته دو مورد مبتلاشدن به سویه جدید کروناویروس در انگلیس شناسایی شد و به خانواده های آنها فرمان داده شد تا خودرا قرنطیه کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از اسکای نیوز، همین طور سویه جدید کروناویروس در بلژیک، ایتالیا و آلمان شناسایی شده است.

منبع: