همایش جهاد روایت و تبیین جهت روایتگری مجاهدت های مدافعان سلامت در دوران کرونا

طب اصیل: سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در امتداد لبیک به ندای رهبر انقلاب، در خصوص ضرورت ثبت تاریخ حقیقی ˮواقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث مختلف ۴۲ سال اخیرˮ، از برگزاری همایش ˮجهاد روایت و تبیینˮ با موضوع روایتگری مجاهدت های کادر سلامت و درمان کشور در همه گیری کرونا، آگاهی داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، مهندس محمد هاشمی، اظهار داشت: ایران اسلامی در پرتو تاسی از آموزه های دین مبین اسلام، تاریخ دیرینه و فرهنگ غنی خود، همواره به رویدادها هویت خاص خویش را داده است. این ملت استوار یکبار دیگر و در پاندمی کرونا، خلق ایثار و از خودگذشتگی را رقم زدند. تعاون اجتماعی، همیاری در عرصه عرضه خدمات سلامت، مددکاری به خانواده مبتلایان به بیماری، متوفیان و صدمه دیدگان معیشتی و… بخشی از جلوه های این ایثار و شاهد این مدعا هستند. بدون شک همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران و خانواده مدافعین سلامت درباره لزوم روایت حقیقیِ “واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث متعدد ۴۲ سال اخیر” تاکید فرمودند، هرگونه کوتاهی و سکوت در زمینه اشاعه این اقدامات جهادگونه، با تحریف واقعیات و تولید روایت های جعلی مواجه خواهد شد.
وی ادامه داد: تبلور و تداوم این مسیر نورانی در آیندگان این سرزمین، تبدیل این اقدامات به یک فرهنگ غالب اجتماعی و تاریخ ساز شدن، مستلزم ترویج و روایتگری این صحنه ها در قالبی هنرمندانه و اثرگذار است. اکمال هنر در این است که از درون یک واقعه بتوان روایتی را استخراج نمود که در طول اعصار، ماندگار و مورد اقبال باشد.
هاشمی افزود: بدین منظور و در جهت لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به مبحث ثبت تاریخ شفاهی، وقایع نگاری و روایتگری در جای جای این صحنه، ورود کرده تا از بطن این متون، دستمایه تولید آثار مستند فاخر حاصل گردد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی اظهار داشت: در اولین گام و همزمان با دهه دوم فاطمیّه که با نام حضرت زهرا (س) و محب و دلداده حضرتش سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با عطر آگین شده است، مبادرت به برگزاری همایش “جهاد روایت و تبیین ” با مبحث روایتگری مجاهدت های کادر سلامت و درمان در همه گیری کرونا نموده است، بنابراین از تمامی علاقه مندانی که به شکلی می توانند در این حوزه سرمنشاء روایتگری ایثار کادر درمان و سلامت باشند، دعوت به شرکت کرده است.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: راویان علاقه مند به شرکت در این همایش می توانند به روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور رجوع کنند، راویان برتر با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقامات لشگری و کشوری، تقدیر خواهند شد.

منبع: