دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور؛ منطقه آزاد چابهار برای راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی آمادگی دارد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ضمن اشاره به مشکلات مختلف چابهار درمورد کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: در صورت همکاری وزارت بهداشت، منطقه آزاد چابهار بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی این شهرستان را راه اندازی می کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید محمد پنجشنبه شب در جلسه کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان که با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در محل فرمانداری چابهار برگزار شد عنوان کرد: چابهار باوجود داشتن موقعیت مهم اقتصادی، تجاری و گردشگری نیازمند زیرساخت های لازم در موضوعات بهداشتی، ساماندهی حاشیه نشینی و رفع دوگانگی مدیریتی است.
وی اظهار داشت: این امادگی را داریم که با راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار، این منطقه آزاد را به هاب و مرکز سلامت تبدیل نماییم.
مشاور رئیس جمهور بیان داشت: اهمیت منطقه آزاد چابهار و سواحل بکر آن بر کسی پوشیده نیست و برای همین رهبر معظم انقلاب هم تاکید زیادی بر توسعه سواحل مکُران و زیرساخت های آن دارند.
وی اضافه کرد: در طول ۲ ماه گذشته مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را پیگیری و اولین کارگروه ویژه مناطق آزاد را با حضور رئیس جمهور برگزار کردیم و تاکید زیادی بر اجرایی شدن کامل قوانین و مقررات مناطق آزاد همچون ماده ۶۵ قانون احکام دائمی تاکید گردیده است و دستورات مهمی در این خصوص صادر شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور ضمن اشاره به این که حکمرانی در مناطق آزاد، دوگانه است و باید این مساله هر چه سریعتر مرتفع شود تا شاهد توسعه بهتر مناطق آزاد در تمامی زمینه ها باشیم، اضافه کرد: مزیت هر یک از مناطق آزاد رقابتی و ظرفیت مهمی دارند که توجه به آنان می تواند ایجاد اشتغال و افزتیش تولید شود. «منطقه آزاد چابهار مزیت رقابتی مناسبی نسبت به سایر مناطق دارد»
محمد اظهار داشت: توسعه صادرات و توجه به گردشگری مورد تاکید است و برنامه های مهمی در سال ۱۴۰۱ برای تأمین زیرساخت های برق، آب، راه و اینترنت و سایر موارد داریم و به این اهداف دست پیدا خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: تکمیل راه آهن و جاده ها و زیرساخت ها می تواند به توسعه بندر چابهار کمک نماید و شاهد رونق و ترانزیت کالا خواهیم بود.
مشاور رئیس جمهور افزود: ۱۶۰ فرصت سرمایه گذاری در مناطق آزاد در سایت دبیرخانه بارگذاری شده است و با اطلاعات و آمار کامل در دسترس مردم قرار دارد تا شاهد سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی باشیم.
وی با اشاره به اینکه بندرشهید بهشتی با تکمیل راه آهن معنا پیدا می کند، تصریح کرد: با ساخت راه آهن این منطقه از بن بست خارج و حمل و نقل و ترانزیت آن رونق بیشتری پیدا می کند.
“محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور” و “سعید محمد مشاور ریس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد” امروز پنجشنبه با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و تعدادی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.