رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: وضعیت ۱۰ بیمار کرونائی در قم وخیم است

به گزارش طب اصیل رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: هم اکنون ۹۳ بیمار کرونائی در مراکز درمانی قم بستری هستند که ۱۰ تَن از آنها به سبب وخامت اوضاع جسمی در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.
به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر در گفت وگویی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به آخرین روز آذرماه، ۲۶ تَن مشکوک و یا با علایم قطعی مبتلاشدن به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی بستری شدن ۲۲ تَن از این افراد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ۲۱ تَن که روزهای گذشته بستری شده بودند نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.
قدیر اضافه کرد: هیچ مورد فوتی کرونا مثبت در این روز نداشتیم.
وی افزود: از ۱۵۳ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۹ مورد مثبت شد.
رئیس علوم پزشکی قم بیان نمود: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون همگانی کرونا در قم یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۲۸۲ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.
وضعیت کرونائی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز پنجم آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.
شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به آدرس webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به آدرس اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می توانند بمنظور تعیین زمان بندی و نوبت دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروههای سنی اعلام شده و نیز ثبت نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا» به آدرس اینترنتی https: //salamat.gov.ir مراجعه کنند.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در ارتباط با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت نمایند.
منبع: