معاون پدافند غیرعامل: نباید احساس نماییم کرونا تمام شده است

طب اصیل: معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در کشور اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید احساس نماییم کرونا تمام شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار رسول رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرمان اضافه کرد: با وجود شیوع سویه جدید کرونا انتظار می رود همه مجموعه ها و دستگاهها در کشور و استان کرمان برای بحث فرهنگ سازی و جلوگیری از عادی انگاری کرونا کمک کنند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، افزایش سرعت تزریق واکسن و هم زتوجه به اجرای طرح شهید سلیمانی(انجام مداخلات در حوزه کرونا) اظهارداشت: هشدارهای لازم باید به موقع درباره سویه جدید کرونا و سرعت بالای سرایت آن به مردم داده تا این سویه در نطفه خفه شود.
رحیمی اظهارداشت: تزریق واکسن خوب است اما باید با سرعت دادن به واکسیناسیون وضعیت بهتر شود؛ اجرای طرح شهید سلیمانی هم می تواند در بحث کمک به هم افزایی در درمان بسیار مفید باشد.
رییس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در ستاد پدافند غیرعامل، کارگروه زیستی وضعیت ویروس کرونا را روزانه پایش و رصد می کند و با گزارش هایی که مسؤلان استان کرمان عرضه کرده اند، وضعیت خوبی در استان داریم اما باید دست به دست یکدیگر دهیم تا از سویه جدید هم با موفقیت عبور نماییم.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور همینطور با اشاره به نقش و جایگاه پدافندغیرعامل اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل سند و نقشه راهی برای هر استان است که سرمایه ها را برای کاهش صدمه پذیری و مصون سازی دنبال می کند.
وی اشاره کرد: گزارش ۱۱ کارگروه پدافند غیرعامل در استان کرمان عرضه شد که برنامه های ۱۴۰۰ طبق برنامه از پیش تعیین شده درحال پیشرفت است و کرمان از استانهای پیشتاز و برتر در بحث عملیاتی کردن طرح جامع پدافند غیرعامل کشور بشمار می رود.
رحیمی درباره وضعیت پدافند غیرعامل در مقابله با حملات سایبری هم اضافه کرد: استان کرمان در بحث پیشبینی و پیشگیری خوب عمل کرده است، کارگروه سایبری تهدیدها را رصد و پایش می کند و این استان با اتفاق و همدلی که بین مسؤلان آن وجود دارد در این بحث هم بر امور فائق می آید.
وی همچون اهداف خویش را از سفر به استان کرمان حضور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان، اعطای حکم سردار سرلشکر باقری ریاست ستاد کل نیروهای مسلح به استاندار کرمان بعنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل استان، پیگیری برنامه های سال ۱۴۰۰ استان کرمان در حوزه پدافند غیرعامل، نظارت و بازرسی از وضعیت کرونای استان کرمان و هم شرکت در نشست بررسی امنیت روانی ویروس کرونا ذکر کرد.
منبع: