آغاز برنامه واکسیناسیون نوجوانان در هند قبل از خیز اومیکرون

به گزارش طب اصیل هندوستان در کوشش برای ایمن سازی بزرگترین جمعیت نوجوان جهان در مقابل خیز سویه اومیکرون ویروس کرونا، روز دوشنبه واکسیناسیون افراد ۱۵ تا ۱۸ سال را در مقابل کووید-۱۹ آغاز کرد.
به گزارش طب اصیل به نقل از کانال خبری آسیا، مقامات بهداشتی هند روز دوشنبه ۳۳ هزار و ۷۵۰ مورد جدید کووید-۱۹ و ۱۲۳ مورد مرگ ناشی از این بیماری گزارش کردند. شمار کل موارد مبتلا شدن به سویه اومیکرون در کشور هند به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.
“جای پراکاش” کمیسر بهداشتی در ایالت گجرات اعلام نمود: نوجوانان در مدارس خود واکسن دریافت خواهند کرد اما همینطور می توانند با رفتن به مراکز واکسیناسیون واکسن دریافت نمایند.
چندین کشور جهان همچون آمریکا، انگلیس و کره جنوبی در هفته های اخیر شاهد افزایش موارد کرونا در میان کودکان بوده اند و والدین را تشویق به واکسیناسیون کودکان کرده اند.
مقامات در ایالت گجرات – ایالت زادگاه نارندرا مودی نخست وزیر هند – امیدوارند که در این هفته به ۳.۶ میلیون نوجوان دوز اول را تزریق نمایند.
آژانس کودکان یونیسف سازمان ملل برآورد کرده است که هندوستان بزرگترین جمعیت نوجوانان را در جهان دارد که شمار آنان به حدود ۲۵۳ میلیون نفر می رسد.
دولت هندوستان به کودکان این کشور تنها واکسن “کوواکسین” شرکت بهارات بیونتک را تزریق می کند چونکه این تنها واکسن با مجوز کاربرد اضطراری برای افراد ۱۵ تا ۱۸ سال است.
بزرگسالان در این کشور هم واکسن های کوواکسین، آسترازنکا و اسپوتنیکV دریافت می کنند.