نماینده مجلس: مجوز ساخت بیمارستان محلی در بخش قهستان دریافت شد

به گزارش طب اصیل نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجوز ساخت بیمارستان محلی در بخش قهستان شهرستان درمیان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شد.
حسین خسروی اسفزار روز دوشنبه در نشست بررسی مهم ترین مسائل و مشکلات شهرستان درمیان با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی عنوان کرد: کار اجرایی وظیفه ذاتی نماینده مجلس نیست اما بارها حل مشکلات از جانب مردم از من نماینده مطالبه می شود.
وی بیان نمود: حل مشکلات مردم از وظایف دولت می باشد که در این حوزه هم مسئولان وارد میدان هستند و اقدامات خوبی در حال انجام می باشد.
نماینده مردم سه شهرستان خراسان جنوبی از دریافت مجوز ساخت بیمارستان محلی بخش قهستان درمیان اطلاع داد و اظهار داشت: گرفتن مجوز بخش میان دشت شهرستان هم انجام شده که البته با تلاش و همراهی همه مسئولان این اقدام رقم خورد.
وی بیان نمود: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی برای محور اسدیه به گزیک پیگیر گرفتن دریافت مجوز ماده ۲۳ هستیم و پیگیری ها در حال انجام می باشد.
خسروی با اشاره به اینکه راه اندازی جایگاه سی ان جی یکی از اشکالات جدی ما در شهرستان درمیان است که پیگیری این مورد از ابتدا در دستور کار قرار گرفت، افزود: با وزیر نفت دیداری داشتم و مشکل را منتقل کردم و قرار شده که بخش خصوصی ورود پیدا کند که هماهنگی ها با بخش خصوصی هم انجام شده اما پیگیری ها ما برای حل این مشکل همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: با عنایت به این که شهرستان درمیان یکی از قطب های تولید گوشت سفید در خراسان جنوبی است باید کشتارگاه مرغ تعطیل شده در شهرستان مجدد راه اندازی شود و در دیدار با استاندار خراسان جنوبی مبحث کشتارگاه شهرستان را منتقل کردم تا حل مشکل در دستور کار استاندار قرار گیرد و بازدید از کشتارگاه و بررسی مشکلات آن در مسافرت شهرستانی مدنظر باشد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از اهداف و برنامه های رئیس جمهور این است که تولید به هر بهانه ای نباید تعطیل شود بنابراین با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم مشکل منتقل شده تا مشکل این کشتارگاه به علت این که شاکی خصوصی دارد حل شود، برپایه وظیفه ذاتی خودم به جد پیگیر حل مشکل این کشتارگاه هستیم.
وی ضمن اشاره به این که راه اندازی اداره ثبت اسناد یکی از درخواست های مردم شهرستان است، افزود: کار نامه نگاری جهت راه اندازی این اداره به مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان انجام شده است.
خسروی اظهار داشت: برای جبران خسارت سیل سال ۱۳۹۸ به تمامی دستگاههای متولی بارها مبحث را منتقل و نامه نگاری کردیم، حتی چند وقت پیش در مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به علت عدم پاسخگویی به مکاتبات خودم گلایه نمود و از وی خواستم که تجهیزات مقابله با سیل در استان ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه برای مرمت قنوات که دغدغه مردم در این بحران خشکسالی است هم مکاتبات لازم را با دستگاههای متولی انجام دادم، افزود: از همان روزهای نخست بازگشایی مرز گلورده دغدغه اصلی بنده بوده است و همراه با سایر نمایندگان و مسئولان استانی مبحث را بارها پیگیری کردیم و هم اکنون هم بازگشایی این مرز در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف اظهار داشت: مطالبات مختلف مردم در چارچوب مکاتبات اداری به صورت مستمر از مسئولان استانی و کشوری در حال انجام می باشد.
وی عنوان کرد: امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده مجلس بود که یک میلیارد تومان برپایه لزوم به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس اختصاص دادیم و هفت میلیارد تومان به شهرستان بیرجند و هفت میلیارد دیگر هم به شهرستان های خوسف و درمیان اختصاص یافت.
خسروی اسفزار با تکیه بر این که دهگردشی در جهت بررسی مشکلات مردم به صورت میدانی و مستمر در برنامه است اظهار داشت: کار نماینده تصویب قانون و کار نظارتی است و مقام معظم رهبری هم از ما خواسته اند که نباید در کارهای اجرایی مسئولان دخالت نماییم.
وی افزود: اگر نماینده مجلس درگیر کار اجرایی شود به ضرر مردم است و این مورد نیازمند فرهنگ سازی در میان مردم است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف اصلی ما در این نشست این است که مشکلات اولویت دار شهرستان مطرح و بررسی شود و باید مشکلات اولویت دار شهرستان احصا تا در دیدار مسئولان استانی و کشوری به صورت جدی و با هماهنگی لازم مطالبه شود.

منبع: