سازمان جهانی بهداشت: دز یادآور واکسن کرونا برای نوجوانان و کودکان سالم ضروری نیست

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: شواهدی وجود ندارد که نشان دهد تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای کودکان و نوجوانان سالم ضروری می باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، “سومیا سوامیناتان”، کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه شنبه) در اظهاراتی اظهار داشت: هم اکنون هیچ مدرکی در خصوص این که کودکان سالم و نوجوانان به دُزهای یادآور واکسن کووید-۱۹ نیاز دارند، وجود ندارد.
وی در یک نشست خبری اظهار داشت: باآنکه به نظر می آید با گذشت زمان ایمنی واکسن در مقابل سویه اُمیکرون که سرعت انتقال بالایی دارد کاسته می شود اما باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود چه افرادی به دُزهای یادآور واکسن نیاز دارند.
وی ادامه داد: هم اکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کودکان سالم یا نوجوانان سنگین وزن به تزریق دُز یادآور واکسن نیاز دارند.
برخی کشورها تزریق دُز سوم را برای کودکان ۱۲ ساله شروع کرده اند. به صورت مثال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده اوایل این ماه مجوز استفاده از دُز سوم واکسن فایزر را برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله صادر کرد.
هفته گذشته هم آلمان سفارش کرد همه کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت نمایند. مجارستان هم چنین اقدامی کرده است.
کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: اواخر این هفته گروهی متشکل از کارشناسان سازمان جهت بررسی این پرسش که کشورها برای تزریق دُز یادآور واکسن باید چه ملاحظاتی داشته باشند، تشکیل جلسه خواهند داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری رویترز، وی تصریح کرد: هدف ما محافظت از صدمه پذیرترین افراد و گروه هایی است که در معرض بالاترین خطر مبتلا شدن به نوع شدید بیماری و مرگ قرار دارند. این افراد جمعیت سالخورده، افراد گرفتار نقص سیستم ایمنی با بیماری های زمینه ای و همینطور کادر درمان هستند.