عضو انجمن رادیوتراپی ایران : ترس از کرونا موجب تاخیر در درمان بیماران سرطانی نشود

عضو انجمن رادیوتراپی ایران اظهار داشت: تشخیص سریع و شروع بموقع درمان در بیماران سرطانی دارای اهمیت زیادی است و ترس از کرونا نباید موجب تاخیر در درمان آنها شود.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از انجمن رادیوتراپی ایران، دکتر طیبه طاهری پناه اضافه کرد: با شیوع و همه گیری کرونا و ایجاد ترس از رجوع حضوری افراد برای تشخیص بیماری و شروع روش های درمانی و همینطور عدم رجوع بعضی از بیماران برای ادامه درمان خود، سبب پیشرفت بیماری در این افراد شده و رجوع دیگر بیماران در مراحل پیشرفته تر را شاهد بودیم.
وی توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام و شروع بموقع درمان های مناسب را خاطرنشان کرد و افزود: شروع و پیگیری بموقع بیماری در افراد بسیار ضروری است و در نتیجه درمان و طول عمر بیمار بسیار حائز اهمیت می باشد.
طاهری پناه عنوان کرد: در همه جای دنیا در زمان اپیدمی کرونا درمان های در رابطه با سرطان به صورت استاندارد و در مواردی با تغییرات کوچکی در پروتکلهای درمانی ادامه دارد و ترس از کرونا سبب تاخیر در درمان نمی گردد.
دبیر ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی که در ایام ۲۷ الی ۲۹ بهمن ماه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: کنگره سال جاری با همراهی انجمن های اروپایی رادیوتراپی آنکولوژی ESTRO و مدیکال آنکولوژی ESMO و با عرضه جدید ترین روش های تشخیصی و درمانی سرطان در زمینه های مختلف توسط سخنرانان مطرح داخلی و خارجی و به صورت حضوری و وبینار برگزار می گردد.
طاهری پناه ضمن اشاره به دو مبحث مهم طب تسکینی و تومورهای اطفال در این کنگره، اضافه کرد: روش های جدید جراحی آنکولوژی و تکنیک های مدرن رادیوتراپی، داروهای جدید در زمینه درمان سرطان، فیزیک پزشکی، تکنولوژی پرتو درمانی و رادیو بیولوژی و پرستاری شیمی درمانی از مهم ترین پنل ها و بخش های این رویداد است.