وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: برخی افراد به دنبال تزریق واکسن با برند خاص هستند

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکیه بر این که بهترین واکسن نخستین و در دسترس ترین واکسن است، از مردم خواست برای افزایش ایمنی جامعه در مقابل عدم مبتلا شدن به کرونا، هر نوع واکسنی که در دسترس بود، تزریق کنند.
محمد هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اضافه کرد: بعضی از افراد به دنبال دریافت واکسن با برندهای خاصی هستند که امکان دارد در بعضی از مراکز واکسیناسیون موجود نباشد و ایمنی بدن آنها در مقابل مبتلا شدن به کرونا به خطر بیافتد.
وی اظهارداشت: به همین خاطر از مردم می خواهیم هر نوع واکسنی که در دسترس بود، تزریق کنند، حالا میزان مبتلایان به کرونا با عنایت به شیوع سویه امیکرون رو به افزایش بوده و سلامت بدن در معرض خطر قرار می گیرد.
اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی به شدت دنبال می شود
هاشمی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت برای افزایش ایمنی جامعه در مقابل کرونا، تلاش و کوشش می کند، اضافه کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا از جانب وزارت بهداشت پیشنهاد و در جلسات قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. خیلی از کشورهای دنیا، محدودیت های هوشمند را جایگزین محدودیت های فیزیکی کرده اند و از همه دستگاههای مربوطه می خواهیم که در این طرح که وزارت کشور نقش محوری و اساسی دارد، همکاری کنند.

وی تصریح کرد: با اجرای وسیع طرح محدودیت هوشمند کرونایی که واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از اهداف اصلی این طرح است، میتوان کرونا را کنترل و مهار کرد.
سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن اشاره به این که آمار دقیقی از میزان مبتلایان به اُمیکرون در جامعه وجود ندارد، اظهار داشت: در آخرین بررسی ها که در ارتباط با هفته های قبل است، شمار مبتلایان به اُمیکرون، حدود ۵ هزار نفر بود اما به علت عدم رجوع خیلی از مبتلایان به مراکز درمانی و تشخیصی، آمار تفکیکی مبتلا شدن به اُمیکرون دیگر منتشر نمی گردد.

هاشمی در پاسخ به بازگشت ساعات کاری ادارات به روال عادی اظهارداشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری می کند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم بر مبنای نظرات مصوب این ستاد امورات در ارتباط با دوران کرونایی را اجرایی می کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، تا کنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۲۴۸ هزار و ۳۲۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
دیروز ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.
در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: