از ابتدای شیوع کرونا؛ کرونا جان ۸۰۰ راننده تاکسی را در پایتخت گرفت

به گزارش طب اصیل مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، با اعلان اینکه کمتر از چهار درصد رانندگان ناوگان تاکسیرانی واکسن نزده اند اظهار داشت: تا حالا ۸۰۰ نفر از رانندگان تاکسی پایتخت بر اثر بیماری کرونا جان باخته اند.
به گزارش طب اصیل به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران مهدی اسماعیل بگی روز چهارشنبه درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: این سازمان ۲ طرح در بخش واکسیناسیون برای تاکسیرانان اجرا کرد که طرح نخست مربوط به نصب کارت واکسن روی شیشه خودرو و طرح دوم، برخورد با رانندگان واکسن نزده است.
وی درباره تاکسیرانانی که کارت واکسن را روی شیشه خودرو نصب کرده اند، اظهار داشت: تیم های نظارتی با حضور در پایانه های مختلف سطح شهر بر این مسئله نظارت و بوسیله بازرسان برای تاکسیرانانی که واکسن زده اما کارت واکسن دریافت نکرده اند، کارت واکسن صادر می شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره واکسینه نشدن بیش از پنج هزار راننده تاکسی شهر تهران در ماه گذشته، بیان کرد: در طول این مدت آمار رانندگانی که از دریافت واکسن خودداری کرده اند، کم شده و در حال حاضر به حدود چهار هزار راننده رسیده است.
وی اظهار داشت: تیم های نظارتی در معابر و پایانه ها در حال گشت زنی هستند و خودروی تاکسیرانی که واکسن نزده، تا زمان دریافت واکسن متوقف و با ابطال پروانه تاکسیرانی، امکان فعالیت نخواهد داشت و تمدید پروانه منوط به واکسیناسیون است.
به گفته اسماعیل بگی؛ کد ملی تاکسیرانانی که واکسن دریافت کرده اند در دست سازمان تاکسیرانی است، بدین سبب راننده ای که واکسن نزده بصورت سیستمی، پروانه فعالیتش تمدید نمی گردد.
وی با بیان این که حدود سه تا چهار درصد تاکسیرانان هنوز واکسن نزده اند، اضافه کرد: اما این که حدود ۹۶ درصد از یک جامعه ۸۰ هزار نفری مبادرت به واکسیناسیون کرده اند، بسیار عالی است.
توقف صدور ایساکوکارت برای رانندگان تاکسی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران همین طور درباره روند اجرای تفاهم نامه صدور ایساکوکارت، توضیح داد: حدود یک ماه و نیم گذشته این تفاهم نامه با شرکت ایساکو امضاء شد که در شروع پروسه حدود پنج هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شدند؛ اما در ابتدای کار در مجموعه ایساکو مشکلی به وجود آمد که موجب توقف اجرای این تفاهم شد.
وی افزود: مجموعه پشتیبانی شرکت ایساکو به مشکل برخورده بود و همین مورد موجب شد تا اجرای پروسه آنطور که باید با سرعت پیش رود، پیش نرود.
اسماعیل بگی ضمن اشاره به برگزاری جلسه طی چند روز گذشته بمنظور تعیین تکلیف موضوع با شرکت ایساکو، بیان کرد: در نتیجه این مجموعه قول داده تا طی دو هفته آتی پروسه صدور ایساکوکارت را با سرعت شروع کند.
وی با تاکید بر این که ۲۱ هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل به وجود آمده در شرکت ایساکو، برطرف شده و امیدواریم که قبل از شروع سال جدید قسمتی از نیازهای تاکسیرانان شهر تهران در این رابطه تامین شده باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، شرکت ایساکو از سال ۱۳۹۵ کارتی را با هدف ارائه خدمات خاص به اقشار مختلف طراحی نموده است که این کارت بیشتر برای سازمان ها و ارگان های دولتی بود ولی حالا برای جامعه زحمت کش تاکسیرانی نیز در نظر گرفته شده است.
حدود ۸۰ هزار تاکسی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران، یکی از بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی خاورمیانه فعال است.

منبع: