گیلانی ها کودکان خودرا واکسن بزنند

به گزارش طب اصیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شروع چندین هفته ای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال اشاره کرد: خانواده های گیلانی کودکان خودرا برای جلوگیری از مبتلاشدن به سویه های پیشرفته کرونا واکسن بزنند.
دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این که سویه های جدید ویروس کرونا بیشتر سنین پایین جامعه را نشانه گرفته است گفت: این باور کاملاً اشتباه است که احتمال مبتلاشدن کودکان زیر ۱۲ سال به بیماری کووید ۱۹ کم است.
وی با اعلان اینکه کودکان نیز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می شوند و موارد مبتلاشدن و حتی بستری آنان را داشته و داریم، اضافه کرد: خصوصاً این که سویه جدید اُمیکرون توانایی بیمار کردن کودکان زیر ۱۲ سال را افزایش داده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: با توجه به این که برمبنای آخرین آمارها، کودکان ۲۰ درصد و افراد زیر ۱۸ سال ۲۵ درصد از بستری ها در بیمارستان های ما را شامل می شوند، تزریق واکسن آنان لازم است.
دکتر حیدرزاده با اشاره به تزریق واکسن سینوفارم و پاستوکووک به کودکان اضافه کرد: این واکسن ها مجوز تزریق به کودکان را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.
وی با اشاره به اهمیت دریافت هر سه دُز واکسن کرونا گفت: برای کاهش شدت بیماری کووید ۱۹ در افراد، دریافت هر سه نوبت واکسن کرونا الزامی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اضافه کرد: استفاده از ماسک، دریافت واکسن “هر سه نوبت” و رعایت سفارش های مهم بهداشتی پیش گیری از مبتلاشدن به کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تجمعات همزمان با هم همچنان مورد تاکید است.
حیدرزاده در ادامه درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در گیلان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و آمار کل بیماران بستری به ۶۱۳ نفر رسیده است. همین طور ۱۲۵ بیمار بدحال نیز در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.
هم حالا آستارا، لاهیجان، بندرانزلی، رودبار، رودسر و صومعه سرا در وضعیت قرمز کرونائی قرار دارند و شفت، لنگرود، آستانه اشرفیه، ماسال، رشت، خمام، تالش، فومن، املش، سیاهکل و رضوانشهر نارنجی هستند.
تاکنون افزون بر پنج میلیون دُز واکسن کرونا به گروههای هدف در استان گیلان تزریق شده است.

منبع: