تاکید همکاریهای بین بخشی ایران و هند در زمینه سلامت

طب اصیل: مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دولت هند برای اهدای محموله های دارو، واکسن و تجهیزات تشخیصی کرونا به ایران، سازماندهی مناسب برای بازگشت اتباع و انجام واکسیناسیون دو کشور قدردانی و بر اهمیت همکاریهای مشترک در عرصه سلامت تاکید نمود.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، محمد حسین نیک نام در دیدار با «گددام دارمندرا» سفیر هند، ضمن یادآوری پیوندهای دیرینه تاریخی، تمدنی و فرهنگی ایران و هند، آنرا سرمایه ارزشمندی برای دولتمردان دو کشور بمنظور بسط و تعمیق همکاری ارزیابی کرد.
وی با اشاره به موضوعات تفاهم شده در نشست کارگروه اجرائی مشترک مجازی دو طرف در ۶ آوریل ۲۰۲۱ و نیز پیش نویس برنامه عملیاتی و پیش نویس پروتکل همکاریهای دارویی ارائه شده به طرف هندی، ابراز امیدواری کرد این برنامه ها هرچه زودتر اجرائی شود.
«گددام دارمندرا» سفیر هند نیز ضمن اشاره به پیشینه همکاریهای دو کشور در زمینه سلامت در خواست کرد که باتوجه به دستورالعمل های جدید در حوزه کنترل پاندمی و نظارت بر ترددهای بین المللی همین طور ارائه QR کد و کارت واکسیناسیون، ایران نیز دستورالعمل های مربوطه در این عرصه را به هند منعکس کند.
در این دیدار مقرر شد، وزارت بهداشت دو کشور نسبت به هماهنگی های لازم بمنظور برگزاری نشست کارگروه اجرائی مشترک و تنظیم برنامه اجرائی همکاری ها برای سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ اقدام و طرف هندی با اشاره به مذاکراتی که در برگزاری نمایشگاه ایران فارما در تهران میان شرکت های دارویی دو کشور انجام شد، درباره میزان همپوشانی مفاد پیش نویس پروتکل همکاریهای دارویی پیشنهادی ایران در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با مفاد مذاکرات مذکور اشاره و اصرار کرد که برنامه همکاری بین شرکت های دارویی دو کشور گسترش یابد.

منبع: