معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: لزوم توجه مضاعف به حوزه دانش و تبدیل آن به فناوری در کشور

به گزارش طب اصیل آذربایجان شرقی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: باید در دانشگاه ها تولید دانش را افزایش دهیم و مرجعیت علمی را به سمت فناوری پیش ببریم.

دکتر یونس پناهی روز پنجشنبه، ۱۹ اسفند ماه، در آیین رونمایی از ماده اولیه ی دارویی مزالازین شرکت دانش بنیان جولیان کیمیا صنعت در تبریز اظهار نمود: امروزه روند تحقیقات و تولید دانش به سمت تولید فناوری می رود و تولید ثروت و آموزش نیروی انسانی در زمینه ی فناوری یکی از نمادهای قدرت در محافل دانشگاهی شمرده می شود.

وی افزود: کشور ما در تولید دانش و مرجعیت علمی در منطقه رتبه ی اول و در دنیا جایگاه پانزدهم را به خود مختص کرده است اما در حوزه ی فناوری، در بین ۱۳۲ کشور، جایگاه شصتم را داریم که قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به تولید علم، مرجعیت و ارجاع اصرار بسیاری دارد و یکی از دغدغه های ایشان است و همینطور یکی از دغدغه های ایشان هم ثروت آفرینی در دانشگاه است؛ بدین سبب باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشیم.

پناهی اشاره کرد: باید با تشکیل شرکت های دانش بنیان، تولید دانش در دانشگاه ها را به سمت صنعت ببریم تا در دانشگاه، تمامی دانش ها خویش را نشان دهند که یکی از آنها تولید ماده اولیه ی دارویی مزالازین است چونکه امروزه بیماریهای دستگاه گوارشی خصوصاً التهاب روده در حال افزایش است و تأمین مواد اولیه ی آن برای کشور هزینه ی بسیاری داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم به برکت اعتماد علما به علم و دانش و دانشگاه و همینطور درایت ریاست دانشگاه و استاندار آذربایجان شرقی، سال آینده شاهد شکوفایی درصد خیلی از چنین داروها باشیم.

وی در آخر افزود: در وزارت بهداشت تاکید داریم که دانشگاه ها باید نیازهای جامعه ی خویش را تأمین کنند؛ اگر در این منطقه بیماری و معضلاتی در زمینه ی سلامت وجود دارد، دانشگاه ها ماموریت دارند تا آنها را تأمین کرده و مرتفع کنند.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از محصول راهبردی و مهم ماده اولیه ی مزالازین در تبریز رونمایی گردید.

منبع: