رکورد ابتلای روزانه به کرونا در کره جنوبی شکسته شد

کره جنوبی از شناسایی بیش از ۴۰۰ هزار مورد جدید مبتلاشدن به کروناویروس آگاهی داد و در صورتیکه این، یک رکورد جدید برای کره شمرده می شود اما روند تسهیل محدودیتها در این کشور ادامه دارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، مقامات کره جنوبی امروز (چهارشنبه) از شناسایی بیش از ۴۰۰ هزار مورد جدید مبتلاشدن به کروناویروس در این کشور خبر دادند که رکورد جدیدی است. موج گسترش سویه اُمیکرون در این کشور ادامه دارد با این وجود تسهیل محدودیت های کرونائی در دستور کار قرار دارد.
مقامات بهداشتی اعلام کردند: ۴۰۰ هزار و ۷۴۱ مورد جدید مبتلاشدن به کووید-۱۹ ثبت شده است که بالاترین آمار روزانه در کشور از زمان شروع همه گیری طی دو سال است.
مقامات کره جنوبی با اعلان اینکه درحال نزدیک شدن به پیک موج شیوع اُمیکرون هستیم، اظهار داشتند: اگر از این بحران عبور نماییم بازگشت به شرایط عادی ممکن خواهد شد.
اکثریت جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شده و دُز یادآور را دریافت کرده اند و با وجود رکورد بالای آمار مبتلایان در این کشور، میزان مرگ و میر بسیار پایین است.
به گزارش فرانس ۲۴، مقامات این کشور به سبب اعتراض صاحبان مشاغل و افراد خوداشتغال که براین باورند محدودیت های چند ساله ناشی از همه گیری، کسب وکار آنها را به لبه پرتگاه رسانده است به کاهش قوانین فاصله گذاری اجتماعی ادامه داده اند.